صدای امریکا: همین سه ماه پیش بود که دارا خسروشاهی مدیر عامل ایرانی تبار شرکت گردشگری آنلاین اکسپدیا با حقوق ۹۶ میلیون دلار در سال گرانترین مدیرعامل جهان معرفی شده بود. حال او شغل جدیدی دارد. آقای خسروشاهی به عنوان مدیرعامل شرکت تاکسی آنلاین اوبر منصوب شد.

هیئت مدیره اوبر، به تازگی آقای خسروشاهی را برای مدیرعامل این شرکت انتخاب کرد. اوبر یک اپلیکیشن آنلاین تاکسی است که در چند سال اخیر در آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای جهان فراگیر شده است. مسافر مقصد را تایپ می کند، و اوبر در کوتاه ترین زمان راننده ای را می فرستد. پرداخت هزینه هم آنلاین صورت می گیرد.

اوبر در ماههای اخیر در زمینه مدیریت با مشکلاتی برخورد کرده بود.

انتخاب آقای خسرو شاهی در حالی صورت گرفت که خرداد ماه، آسوشیتد پرس نام ۱۰ تن از مدیرعامل های شرکت های خصوصی جهان را که بیشترین حقوق سالانه دریافت می کنند، اعلام کرد که در صدر این لیست یک ایرانی تبار قرار داشت. دارا خسروشاهی مدیر عامل اکسپدیا با حقوق ۹۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در بالای جدول قرار گرفت.

او از خانواده متمول ایرانی است که پیش از انقلاب مالکیت چند کارخانه تولید دارو و همچنین تولی پرس را داشته و پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرد.

دارا خسروشاهی ۴۸ ساله و متولد تهران است. او در سال ۱۹۹۱ لیسانس مهندسی بیوالکتریک خود را از دانشگاه براون در ایالت رود آیلند اخذ کرد و از ۲۰۰۵ به عنوان مدیر شرکت اکسپیدیا فعالیت خود را آغاز کرد.

اکسپدیا بزرگترین شرکت مسافرتی آنلاین جهان است که کاربران می توانند از طریق آن هتل و پرواز خود را رزرو کنند یا ماشین اجاره کنند و در مقصدشان خدماتی مثل تور مسافرتی خریداری کنند. شرکت اکسپدیا اکنون در بیش از یکصد کشور خدمات می دهد.