شهروند- جنوب خیابان دَوِنپورت در امتداد خیابان آونیو در تورنتو به محله ی گلفروشان تورنتو معروف شده است. در این مکان ۵ گلفروشی دیوار به دیوار یکدیگر قرار گرفته اند و افرادی که از این مکان عبور می کنند هر روز سرمست از بو و زیبایی گلها در این مغازه ها می شوند.

این گلفروشی ها به گلفروشی های “Av and Dav” مشهورند و برای ماندن در این بازار و عرضه بهترین محصول در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر به سر می برند. دلیل جمع شدن پنج گلفروش در یک مکان روشن نیست، اما موفقیت آنها نشان می دهد که در این تصمیم اشتباه نکرده اند. مشتری های آنها طیف وسیعی از ساکنان تورنتوی بزرگ را در بر دارد و هرکدام از این گلفروشی ها خدمات خاصی را مانند تزیین عروسی و غیره انجام می دهد. بسیاری از مشتریان از فاصله بسیار دوری مانند بری و نیومارکت به این گلفروشی ها می آیند.

صاحبان این گلفروشی ها می گویند که برای رقابت با گلفروشی های همسایه هرکدام سعی می کنند تا بهترین گلها و سرویس را به مشتریان ارائه دهند و ظاهر مغازه را تا حد امکان تمیز و زیبا نگه دارند. اگرچه بالا رفتن قیمت آب و برق در سال های اخیر کسب و کار این گلفروش ها را با دشواری مواجه کرده است، اما صف طویل مشتری ها در روزهای سال نو و کریسمس و ولنتاین نشان می دهد که محبوبیت این کسب و کار برای مشتریان به هیچ دلیلی از دست رفتنی نیست و این کار ارزشش را دارد که هر تلاشی برای حفظ آن انجام شود.