شهروند- آزاده داودی: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در سخنرانی اش طی یک کنفرانس که روز دوشنبه با حضور رییس بزرگ ترین شرکت تجارت الکترونیکی چینی به نام Alibaba Group در تورنتو برگزار شد، اعلام کرد که دیگر زمان آن رسیده است که شرکت های کانادایی به دنبال تحقق رویاهایشان در خارج از مرزهای کانادا باشند.

او ضمن گفته هایش اعلام کرد که امروز دنیا با سرعت هرچه تمام تر به سمت یک دهکده جهانی شدن به پیش می رود و بهتر است که دارندگان کسب و کار در کانادا این تغییر را پذیرفته و با در آغوش کشیدن آن به سوی جهانی شدن و موفقیت پیش بروند.

در این مراسم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو و جان توری شهردار تورنتو نیز حضور داشتند. این سخنرانی ها در زمانی انجام می شود که کانادا بیش از پیش در فشار مذاکرات نفتا قرار دارد و قرار است دور بعدی مذاکرات در کانادا انجام شود. این که کانادا بتواند با همسایه خود ایالات متحده آمریکا به قراردادی مطمئن و همه جانبه در زمان مناسب  دست پیدا کند در هاله ای ابهام وجود دارد.

هم اکنون بسیاری از محصولات کانادایی مانند ویتامین های جیمسون، محصولات دریایی تازه و بسیاری اقلام دیگر در بازارهای چین به فروش می رسد و با استقبال بسیار بالای خریداران چینی مواجه است و علاقه مصرف کنندگان چینی به محصولات کانادایی روز به روز در حال افزایش است.