شهروند- خریدن خانه ی مناسب داخل تورنتو برای بسیاری از ساکنان این شهر همچنان مانند یک رویا است، اما شواهد و خبرهای بازار مسکن نشان می دهد که این رویا دیگر دست نیافتنی نیست.

بر اساس گزارشات به دست آمده از سازمان املاک و مستغلات تورنتو، هم اکنون زمان مناسبی برای خرید خانه های detached در تورنتو است، زیرا میزان این خانه ها از تقاضای بازار بیشتر است و همین امر موجب شده است که قیمت این نوع خاص از خانه ها با کاهش چشمگیری مواجه شود که ممکن است ادامه دار باشد. اگرچه همچنان میزان خانه های موجود برای اجاره بسیار کم است، کاندوهای جدیدی که ساخته می شود تنها برای افراد با سطح درآمدی بالاست و در کل میزان توان برای دستیابی به مسکن مناسب در تورنتو پایین است، اما خبر ثابت ماندن و پایین آمدن خانه های detached می تواند در این میان دلگرم کننده باشد و نشان دهد که می توان با روند پیش رو به آینده بازار مسکن امیدوار بود.

گفته می شود که میزان فروش این نوع خانه حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. بسیاری معتقدند که بازار مسکن قابل پیش بینی دقیق نیست و نمیتوان بر اساس تغییرات چند ماهه اخیر برای دراز مدت درباره این بازار نظر داد، اما پیداست که هم اکنون خریداران در موقعیت بهتری قرار دارند و بازار مسکن به داغی گذشته نیست.