شهروند- کلی کرافت (Kelly Craft) اولین سفیر زن ایالات متحده آمریکا در کانادا، روز دوشنبه تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۷ به طور رسمی کار خود را به عنوان بالاترین مقام سیاسی این کشور در کانادا آغاز کرد. کرافت طی مراسمی روز دوشنبه در ریدو هال اعلام کرد که به عقیده او رابطه ای که بین آمریکا و کانادا وجود دارد بین هیچ کشور دیگری در این دنیا برقرار نیست. او با اشاره به تصمیمات اخیر دونالد ترامپ درباره “پیمان پاریس درخصوص تغییرات آب و هوا” و خروج آمریکا از آن اعلام کرد اگرچه ترامپ به ظاهر سیاست متفاوتی را برای مبارزه با گرمایش کره زمین و بهبود وضعیت جوی انتخاب کرده است، اما در باطن اهداف دو کشور کانادا و آمریکا در این باره یکی است.

او همچنین ضمن سخنان خود به مذاکرات در حال انجام NAFTA اشاره کرد و بیان کرد که سرانجام این مذاکرات به نفع هر سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک است.

جولی پایات فرماندار کل کانادا (راست) در کنار سفیر آمریکا در کانادا

او از کانادا به عنوان دوست، هم پیمان و همسایه ای تاریخی یاد کرد و گفت که اگر کانادا موفق نباشد، این به معنی شکست آمریکا است. کرافت از گورد دانی خواننده ۵۳ ساله کانادایی نیز که هفته گذشته بعد از دو سال جدال با سرطان درگذشت یاد و از او قدردانی کرد.

خوب است بدانیم که کلی کرافت و همسرش جو کرافت، میلیونر و دارای معدن ذغال سنگ در امریکا، از طرفداران دونالد ترامپ بودند و برای انتخاب شدن او کمک های فراوانی به کمپین های انتخاباتی او کردند. همچنین جو کرافت یکی از مخالفان سرسخت پیمان پاریس درخصوص تغییرات آب و هوا بود که توسط باراک اوباما امضا شد. کلی کرافت در پایان سخنانش اعلام کرد که قصد دارد تا در مدت خدمتش در کانادا از شهرهای مختلف آن دیدن کند و بیشتر با فرهنگ چند ملیتی آن آشنا شود.