شهروند- هفتم ماه نوامبر اولین سالگرد فوت هنرمند بزرگ کانادایی، لئونارد کوهن، بود که نه تنها در کانادا بلکه در جای جای جهان همه انسانها به طریقی با آهنگ های زیبای او خاطره دارند و دورانی را با آن سپری کرده اند. به همین مناسبت و برای بزرگداشت این هنرمند برجسته کنسرت یادبودی با حضور هنرمندان و خوانندگان معروفی مانند استینگ، کی دی لنگ و فیست (Feist) و به کوشش پسر لئونارد کوهن، ادام کوهن، روز دوشنبه ۶ نوامبر در شهر مونترال و در مرکز Montreal’s Bell برگزار شد.

در این کنسرت که با نام “Tower of Song” اجرا شد، بسیاری از هنرمندان برجسته و خوانندگان حضور داشتند و هریک به طریقی و با خواندن یکی از ترانه های معروف لئونارد کوهن بینندگان را شگفت زده کردند.

استینگ، خواننده معروف انگلیسی، با آهنگ معروف “Dance me to end of Love” این کنسرت را آغاز کرد و بسیاری از شنوندگان را تحت تاثیر اجرای خود از این آهنگ خاطره انگیز قرار داد.

در این مراسم ویژه جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و همسرش سوفی گرگور نیز حضور داشتند. ترودو بر روی سن کنسرت رفت و برای حاضران سخنرانی کرد. او ضمن سخنرانی مراتب قدردانی خود را از خانواده کوهن ابراز کرد و گفت که او و همسرش سوفی در جشن عروسی شان با آهنگ “I am your man” رقصیده اند. او همچنین خاطره ای از پدرش تعریف کرد و گفت که آنها در سال ۱۹۸۸ در پشت صحنه یکی از کنسرت ها با هم دیدار کرده بودند .

لئونارد کوهن در ۶ نوامبر سال ۲۰۱۶ در سن ۸۲ سالگی در ایالات متحده آمریکا درگذشت.