شهروند- به گفته دکتر الیسون مک گیر، مایکروبایولوژیست و مشاور بیماری های واگیر،  دوران آنفولانزا در تورنتو و با کمی تاخیر نسبت به سال های گذشته شروع شده است. معمولا هرسال دوران این بیماری از اواخر نوامبر شروع می شود و در اواخر ماه فوریه به پایان می رسد، اما امسال با تاخیر یک ماه و در نزدیکی کریسمس شروع شده است و ممکن است تا اواسط ماه مارچ نیز ادامه داشته باشد. دکتر مک گیر می گوید هنوز برای پیش بینی اینکه در این فصل این بیماری تا چه اندازه جدی است زود است، اما برخی مشاهدات نشان می دهد که نباید فصل سختی پیش رو داشته باشیم.

همچنین گفته می شود که نمی توان درست از الان حدس زد که آیا واکسن های امسال به درستی از این بیماری جلوگیری خواهند کرد یا خیر اما باید بدانیم که زدن واکسن از نزدن آن قطعا بهتر است و باید جدی گرفته شود.

امسال تاکنون ۱۳۹ مورد بیماری آنفولانزا در کانادا گزارش شده است. گفته می شود که واکسن آنفولانزا تقریبا دو هفته زمان نیاز دارد تا به درستی تاثیر خود را نشان دهد بنابراین هرچه سریعتر برای زدن این واکسن اقدام کنید بهتر است.

شما می توانید با مراجعه به داروخانه ها و یا دکترهای خانوادگی این واکسن را بزنید. همچنین علاوه بر زدن واکسن مراقبت های بهداشتی شخصی مانند شستن مرتب دست ها، جلوگیری از پراکنده کردن سرفه و عطسه، عدم استفاده از وسایل شخصی فرد بیمار و مانند اینها می توانند از بروز این بیماری جلوگیری کند.