شهروند- استان بریتیش کلمبیا اعلام کرد که از تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸ دسترسی به داروی سقط جنین Mifegymiso که با نام اختصاری RU-486 نیز شناخته می شود در این استان مجانی خواهد شد. این دارو در حالت معمولی قیمتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار دارد. با این اقدام بریتیش کلمبیا ششمین استانی خواهد بود که دسترسی به این دارو را برای زنان راحت می کند.

این دارو توسط سازمان بهداشت کانادا در سال ۲۰۱۵ به عنوان داروی سقط جنین با کمترین عوارض به رسمیت شناخته شد. این دارو ترکیبی از دو داروی mifepristone و misoprostol و میتواند تا هفته نهم بارداری استفاده گردد. البته قبل از تهیه دارو فرد باردار باید به پزشک مراجعه کند تا نه تنها بارداری او تایید گردد بلکه از این مهم اطمینان حاصل کند که بارداری خارج از رحم نیست و کاملا طبیعی است و میتواند با مصرف دارو ادامه بارداری را قطع کرد.

نیو برانزویک اولین استانی بود که در جولای سال گذشته دسترسی به این دارو را برای زنان مجانی کرد. بعد از این استان به ترتیب آلبرتا، انتاریو، کبک و نوااسکوشیا اعلام کردند که این دارو را به صورت رایگان در اختیار فرد نیازمند قرار خواهند داد. بسیاری افراد سقط جنین را انتخاب می کنند نه به خاطراینکه راه بهتری است بلکه به این دلیل که آخرین راه آنهاست.