شهروند- شلوغی ها و تاخیر در مترو تورنتو جان مسافران را در طی هفته های گذشته به لبشان رساند و موضوعات مرتبط با این شلوغی ها و سردرگمی مقامات شهری در مدیریت بحران تیتر بسیاری از خبرگزاری مهم این شهر بود. بعد از گذشت دو هفته شهردار تورنتو، جان توری، به این اتفاقات واکنش نشان داد و از برنامه ای ۱۰ قسمتی برای از بین بردن ترافیک شدید مسافران و تاخیرهای فراوان مترو صحبت به میان آورد.

بر اساس این طرح و برنامه جدید جان توری بیان کرد که در گام اول شهرداری ۳ میلیون دلار بودجه اضافه برای از میان برداشتن بحران شلوغی در TTC به این ارگان اختصاص خواهد داد. جان توری گفت که تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا این بحران شلوغی در مترو به سرعت پایان داده شود و از این مهم اطمینان حاصل کند که بهترین سرویس در اختیار مسافران هر روزه این سرویس تعلق می گیرد.

در طی هفته شلوغی ها در ایستگاه های دان تاون به حدی رسید که اعلام شد ممکن است ایستگاه تعطیل شده و تخلیه مسافر انجام شود. منتقدان جان توری می گویند که همیشه باید همه چیز به وضعیت بحران برسد بعد شهرداری تورنتو واکنش نشان دهد.

یکی از راه حل های ارائه شده در این برنامه جدید استفاده از اتوبوس های سریع السیر در مسیرهای شلوغ در ساعات شلوغ روز است تا مسافران بتوانند از آنها به جای مترو استفاده کنند. از دیگر طرح های جان توری ارائه قیمت بلیت ارزان تر در ساعات کمتر شلوغ است تا از این طریق مردم به استفاده از مترو در ساعت های خلوت تر ترغیب شوند.

همچنین توری وعده داد که هرچه سریعتر با کاتلین وین و وزیر حمل و نقل دیدار کند تا در این زمینه تصمیم گیری شود.