خبرگزاری فرات: گزارش‌ها از بازداشت علی‌رضا فرهادزاده مستندساز حیات وحش از سوی مأ‌موران اطلاعات سپاه خبر می‌دهند. فرهادزاده فیلم مستندی به نام “روز یوز” را در رابطه با حیات وحش کارگردانی کرده است. سرکوب فعالان عرصه‌های حقوق بشری و محیط‌زیست از سوی رژیم ایران سرعت گرفته است. به نقل از ایران اینترنشنال در گفت‌وگو با منابع آگاه “تعداد بازداشتی‌های فعالان محیط‌زیست تنها از بهمن ماه به ١۴ نفر رسیده است.”

 علیرضا فرهادی‌زاده تازه‌ترین بازداشتی این عرصه است که پیش از این کلیپی را با مضمون روز جهانی تنوع زیستی برای صدا و سیما ساخته بود.

 کاووس سیدامامی یکی دیگر از فعالان محیط زیست که در زندان اوین بسر می‌برد جان خود را از دست داد. گفته می‌شود که این کنشگر عرصه محیط زیست از سوی مسئولان زندان کشته شده است. رژیم برای لاپوشانی این قتل، مدعی شد که نامبرده خودکشی کرده است.

 اعلام شد که با مرگ کاووس سید امامی، اکنون ١٣ فعال دیگر محیط‌زیست در زندان هستند. مراجع قضایی در ایران می‌گویند که این فعالان محیط زیست، جاسوس هستند. غلامحسین محسنی اژه‌ای در روزهای اخیر در رابطه با بازداشت شدگان اخیر که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کردند گفت این افراد تحت عنوان فعال محیط زیستی، اقدام به جاسوسی کرده‌اند، اما اقداماتی هم به نفع محیط زیست انجام داده‌اند.

جمهوری اسلامی طبق روال همیشگی مخالفان و معترضان به رویه‌های ضدبشری خود را “جاسوس”، “وابسته به بیگانه” و … می‌نامد و این در حالی است که هیچ مدرکی دال بر محکومیت آنان را منتشر نکرده است.