اگر شما هم در زمره افرادی هستید که دوست دارید حتی برای چند روز هم که شده تعطیلات نوروزی را خارج از خانه بگذرانید و سال جدید را با خاطرات خوش آن  شروع کنید توصیه می کنم برای آن یک برنامه ریزی مناسب و امنی را در نظر بگیرید تا به قول معروف همه چیز آنطوری تمام شود که انتظارش را داشتید. مدیریت ریسک فقط خرید بیمه نیست، بلکه پوشش بیمه تنها یکی از راه های معقول آن است. به عبارت دیگر آن تعداد از ریسک هایی که امکان برنامه ریزی و مدیریتش نیست را به شرکت بیمه منتقل می کنیم.

۱-توصیه های رانندگی در طول سفرهای کوتاه و بلند نوروزی:

ـ یکی از مهمترین مواردی که بایستی برایش قبل از هر چیزی برنامه ریزی کرد اولویت ایمنی برای کودکانی است که در طول این سفر با ما همراه هستند. باید مطمئن شویم که از صندلی استانداردی (اگر طبق قوانین زیر ۸ سال سن- قد کوتاهتری از ۱۴۵ سانتیمتر و یا وزنشان بین ۱۸ – ۳۶ کیلوگرم است) برخوردار هستند. این نوع صندلی ها هم بایستی مهر استاندارد لازم را داشته باشند و هم تاریخ اعتبارشان منقضی نشده باشد.

ـ از مسیر در طول سفر مطمئن باشید. شاید با توجه به ادوات هشدار دهنده و نرم افزارهایی که روی هر تلفن همراه نصب است این توصیه کمی قدیمی به نظر بیاید ولی لازم است که به  مسیریاب و کانالی که راننده را از تغییر و تحولات در جاده مطلع می کند مجهز باشید تا با مورد غیر مترقبه ای مواجه نشوید.

ـ رانندگی هر شخص نشانه شخصیت اوست. همیشه در طول سفر سعی کنید که تدافعی و هوشیار عمل کنید اگر در طول مسیر راننده دیگری خواسته یا ناخواسته عمل ناشایستی را انجام داد از او گذشته و به مسیر خود ادامه دهید و اگر این عمل تکرار شد با پلیس تماس بگیرید و از هر عمل شخصی- انفرادی بر حذر باشید.

ـ روز سفر اگر بر سر هر چیز کوچک و بزرگ با همسر یا یکی دیگر از افراد خانواده بحثی در گرفت به سرعت فضای حاصل را فراموش کرده و وقتی روی صندلی راننده نشستید با خونسردی به سرنشینان خوش آمد گفته و مسیر سفر و برنامه هایی که قرار است با آنها در جاده داشته باشید توضیح دهید.

ـ از هر چیزی که حواس شما را در طول رانندگی ممکن است منحرف کند بر حذر باشید. از خوردن و آشامیدن و مهمتر از همه صحبت کردن با تلفن همراه ( اگر اتومبیل بلوتوس ندارد) پرهیز نمایید.

ـ برای کودکان در طول سفر فیلم گذاشته و یا آنها را به گونه ای مشغول و سرگرم کنید که به هیچ عنوان باعث حواس پرتی شما نشوند.

ـ حتما قبل از سفر ادوات هشدار دهنده جاده ای از قبیل چراغ قوه- تابلو خطر شب رنگ ـ پتو و وسایل کمک های اولیه را همراه داشته باشید . مهمتر از همه سیم باطری به باطری اتومبیل و در صورت امکان موتور برق کوچک برای مواقع ضروری است. یکبار دیگر اعتبار کارت بیمه اتومبیل را کنترل نمایید و مطمئن باشید که تاریخش بروز است.

ـ اطلاع از قوانین راهنمایی و رانندگی ایالات دیگر کانادا بسیار ضروری است برای مثال فقط در انتاریو خط سبقت وجود ندارد و در اکثر ایالات دیگر اگر سرعت اتومبیل به حداکثر مجاز نرسیده بایستی حتما در خط سمت راست رانندگی کرد.

۲- توصیه های لازم برای بیمه سلامتی در طول سفر :

همانگونه که به خوبی مطلع هستید بیمه سلامتی دولتی کانادا (اوهیپ برای انتاریو) همه هزینه های بستری شدن در بیمارستان در دیگر ایالات کانادا ـ آمریکا- اروپا  را پرداخت نمی کند. بایستی برای اینگونه موارد از بیمه مسافرتی مکمل بهره جست تا در صورت مواجه شدن با حادثه هزینه های بیمارستانی و اعمال جراحی تامین گردد. اگر عازم ایران هستید و در طول اقامت در ایران دچار حادثه شدید حتما نسبت به تکمیل مدارک پزشکی اقدامات شایسته انجام و همه را ترجمه رسمی کرده و از همه مهمتر آنها را به مهر و امضاء پزشک معتمد منقوش نمایید (حتما توسط شرکت بیمه اسم پزشک به اطلاع شما می رسد) .

آرزومند سالی سرشار از سلامتی، تندرستی، صفا و صمیمیت برای همه شما عزیزان.