لیلا مجتهدی

 چهارشنبه ۱۳ اکتبر ۲۰۱۰ مراسم تقدیر از داوطلبان بنیاد پریا در محل کنونی بنیاد برگزار شد. مارال مسعودی عضو هیئت مدیره و مجری این مراسم ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تجلیل از داوطلبان گفت، اگر وقت و تخصص و انرژی تک تک داوطلبان نبود بنیاد پریا به این مرحله از موفقیت و سرویس دهی نمی رسید. خانم مسعودی سپس از مهندس احمد تبریزی بنیانگزار و رئیس هیئت مدیره بنیاد پریا دعوت کرد تا در خصوص برنامه و سرویس های بنیاد به طور خلاصه توضیح دهد.

احمدی تبریزی (رئیس بنیاد پریا) دکتر رضا مریدی و دکتر هاسکینز داوطلبان را مورد تقدیر قرار دادند

مهندس تبریزی سخنانش را با خوش آمدگویی به حاضران شروع کرد و از حضور دکتر اریک هاسکینز، وزیر مهاجرت و شهروندی، دکتر رضا مریدی نماینده پارلمان انتاریو و فرانک اسکارپیتی شهردار مارکهام، اعضای هیئت مدیره و هیئت مشاوران، حامیان و داوطلبان پریا تشکر کرد و در ادامه به حاضران مژده داد که کارهای نهایی خرید ملک جدید پریا روز هفتم اکتبر تمام شد و از این روز برای اولین بار جامعه ی مهاجران ایرانی در خارج از ایران مالک و صاحب مرکزی هستند که به نام شخص یا اشخاص نیست بلکه به نام یک جامعه (ایرانی) است. طبق گفته های رئیس بنیاد پریا، محل جدید بعد از بازسازی تا چند هفته ی آینده آماده ی بهره برداری خواهد شد. جزئیات این خبر را در آگهی های ما در همین شماره شهروند می توانید بخوانید.

مهندس تبریزی سپس از تمام کسانی که از آغاز تا به امروز در ارائه ی خدمات فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، تفریحی، ورزشی و غیره به جامعه ایرانیان مقیم تورنتو به صورت داوطلبانه با بنیاد پریا همکاری کرده اند، تشکر و یادآوری کرد، حامیان مالی بنیاد پریا در طی این سالها در کنار پریا بوده و از یاری به ما دریغ نکرده اند و از کسانی که بیش از ۲۵ هزار دلار کمک مالی کرده اند نام برد. اسامی این حامیان بدین شرح است: فریدون درویش، قاسم قدس، سعید طاهری، آرشیا تبریزی، بهروز پارسا، ارسلان مهاجر، حسین کاشف، ناصر ریاحی و بابک مرتضوی.

بعد از سخنان رئیس بنیاد پریا، مجری برنامه از آیدا تبریزی که او را یکی از داوطلبان جوان و ارزشمند پریا معرفی کرد،  دعوت کرد تا از تجربه های کار داوطلبانه خود برای حاضران بگوید.  آیدا ضمن ابراز خرسندی از انجام کار داوطلبانه، گفت: من به واسطه ی کارهای داوطلبانه ای که در مدرسه و کامیونیتی های مختلف انجام می دهم یاد گرفته ام که به افراد و گوناگونی ها در جامعه ای که زندگی می کنم احترام بگذارم و ضمن کسب تجربه، لحظات خوبی هم داشته باشم و آرزو می کنم که جوانان و نوجوانان بیشتری به تیم داوطلبان بنیاد پریا بپیوندند و آن را در ارائه ی خدمات متعددی که می دهد یاری کنند.

از راست آیدا تبریزی و شادی موسوی نیا

نوبت به هنرنمایی گروه ۶ نفره ی کُر بنیاد پریا رسید که دو ترانه خواندند. اعضای گروه دختران نوجوانی بودند که هنر خود را به زیبایی اجرا کردند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

اشکان ملک دانش، داوطلب جوان دیگر ترانه ای از فرامرز اصلانی خواند. اشکان در بنیاد پریا گیتار درس می دهد.

شادی موسوی نیا داوطلب نوجوان و بااستعداد در مورد مشکلات مهاجران تازه وارد به کانادا متنی را که نوشته بود با هنرمندی اجرا کرد.

آرام روحانی با نوای گیتار با همراهی دوست هنرمندش، بخش دیگر برنامه ی موسیقی این شب را برعهده داشت.  

در قسمت پایانی مراسم مارال مسعودی در معرفی آخرین سخنران، وزیر مهاجرت و شهروندی استان انتاریو گفت: دکتر اریک هاسکینز پزشکی است که حدود ۲۰ سال داوطلبانه در کشورهای زیادی از جمله سودان، عراق، افغانستان، سومالی و … کار کرده است و پاداش و جوایز متعددی به خاطر کارهای انساندوستانه و داوطلبانه اش دریافت کرده است. سپس از آقای وزیر دعوت کرد که سخنانش را ارائه دهد.

آقای هاسکینز در آغاز سخنان خود ضمن ابراز شادمانی از حضور در این مراسم، از تمام داوطلبانی که با ارائه هنر خود در این مراسم شرکت کرده بودند، قدردانی کرد. او همچنین وجود دکتر مریدی را برای جامعه ی ایرانی تورنتو غنیمت شمرده و تمام فعالیت های او را برای جامعه ی ایرانی ـ کانادایی ارج نهاد و گفت دکتر مریدی صدای جامعه ی ایرانیان کانادا در پارلمان انتاریو  است.

وزیر مهاجرت و شهروندی انتاریو همچنین با اشاره به مهارت ها و دانش ایرانیان کانادا در زمینه های تجاری، هنری، آکادمیک، سیاسی به نیکی یاد کرد و به تعدادی از افراد موفق جامعه ایرانی ـ کانادایی از جمله پرهام اعرابی، ژیان قمشی، حسن خسروشاهی و دکتر رضا مریدی اشاره کرد. همچنین در میان فعالیت های فرهنگی متعدد ایرانیان از فستیوال تیرگان یاد کرد و در خاتمه گفت، حمایت های پیوسته ی شما از مردم ایران در رابطه با حقوق بشر و دموکراسی در آن کشور بسیار باارزش است و از صمیم قلب آن را درک می کنم.

این مراسم با اهدای لوح تقدیر به ۵۰ داوطلب پایان رسید.