بخش۲ قانون اساسی کانادا “اختلال روانی” را “بیماری ذهن” تعریف می کند. به لحاظ قانونی، این به عنوان یک بیماری، اختلال یا وضعیت غیرطبیعی تعریف شده است که مانع از عملکرد ذهنی انسانی می شود. حیات زندگی انسان بر سلامت روانی، جسمی و اجتماعی استواراست. اینها درهم تنیده و به یکدیگر وابسته اند. برای کسانی که مبتلا به بیماری روحی هستند، زندگی می تواند بسیار دشوار باشد. علاوه بر این، یک واقعیت مالی وجود داردو آن هم صرف نظر از پیامدهای انسانیو اجتماعی بیماری روحی، هزینهاقتصادی بالادارد و اثرات حاصل از آن نه تنها کسانی را که مبتلا به بیماری روانی یا اختلال تشخیص داده می شوند، بلکه همچنین خانواده ها و جامعه خود را به طور کلی تحت تأثیر قرار می دهد. این هزینه ها برای جوانان ما که در حال تلاش برای مقابله با فشارهای روزانه هستند مانند موفقیت در مدرسه یا ادغام با گروه های همکار نیز زیاد است. تخمین زده می شود که تا یک چهارم کانادایی های جوان مشکلات سلامت روحی را در مسیر رشدو در سن بلوغ طی می کنند.

بنابراین، سلامت روانی مسئله ای از گذشته یا حال نیست، بلکه بر آینده جامعه تاثیر می گذارد، به همین خاطر دولت ها در تامین سلامت روان سرمایه گذاری می کنند.

دولت کانادا بهداشت روان را به عنوان یک مسئله جدی تشخیص داده استکه نیازمند به تمرکز ویژه ای  است و به همین دلیل بر بهبود زیرساخت های موجود برای حمایت بهتر از افراد مبتلا به بیماری روانی و خانواده های آنان متمرکز است.

در بودجه سال ۲۰۱۷، دولت ما اعلام کرد که ۵ بیلیون دلار در طول ده سال برای بهبود خدمات بهداشت روان سرمایه گذاری خواهد کرد. علاوه بر این بودجه، بودجه ۲۰۱۷ در طول ۵ سال ۱۱۸.۲ میلیون دلار برای بهبود برنامه های بهداشت روانی برای اهالی بومی و مردم  اینوئیت فراهم می کند.

 

دولت کانادا راه را برای رفاه و آسایش شهروندان کانادایی هموار می کند. با این حال، همانطور که این گزارش نشان می دهد، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

در این خصوص پیشنهاد می شود با توجه به سطح توان مالیمان بیمه هایی نظیربیمه  سلامتی که اولویت همه ما است، اختیارکنیم. این بیمه به صورت های مختلف می تواند تا سقف ۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار معاف از مالیات را پوشش دهد. مبلغ قرارداد در صورت تشخیص به بیماری توسط پزشک، از طرف شرکت بیمه،به فرد بیمه شده پرداخت خواهد شد. این بیمه به دوره زمانهای متفاوت نظیرقرارداد سالانه – ۵ ساله– ۱۰ ساله– ۲۰ سالهوتمامعمرقابلاختیاراست. وحتا در مدلی با برگشت پول در صورت عدم بیماری به بیمه شده پرداخت می شود. بیمه  سلامتی از کودک تا بزرگسال را در بر می گیرد. در مدلی از این بیمه نامه فرد تنها کافیست در یک دوره کوتاه مدت نظیر ۱۰ سال پرداخت کند و بدون هیچگونه پرداختی دیگر، تمامی عمر بیمه باشد.

و شورای سلامت روانی لیبرال www.cover4u.caاقتباس

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل میآوریم که تجربه  های خوب وبد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com