رهبر نظام مرتب از فسق و فجور غرب و بخصوص آمریکا سخن می گوید ولی ما با اینکه در اینجا زندگی می کنیم مدعای وی را نمی بینیم؟

ـ برای اینکه مقام رهبری دست شان توی کار است و اوضاع را بهتر از ما و شما تشخیص می دهند. معروف است که حاجی محمد حسین خان نظام الدوله معروف به صدراصفهانی به قهوه خانه ای رفت و ضمن صحبت از کار و بار قهوه چی پرسید. قهوه چی گفت: می گذرد، تعریفی هم ندارد. صدرگفت چرا نمی روی جاکشی کنی؟ سودش بیشتر است. قهوه چی جواب داد شما دستتان درکار است بهتر می دانید!

***

یکی اژ برادران ژان برکف بشیجی هشتم که در آشتانه تشریف فرمایی آقا به قم این چند بیت را شرودم و تقدیم آقا می کنم،

بوی خوش حب دانه دانه ای می آید

خوش حالی و شور به خانه ای می آید

با انبر داغ به منقلان می کوبیم

شاه ولایت با شاهدانه ای می آید

***

تنها رهبر جمهوری اسلامی نیست که از دشمن سخن می گوید و همه کارها را به دشمن نسبت می دهد، مردم ما نیز همین طورند و تا دشمنی درکار نباشد با همدیگر متحد نمی شوند تا جایی که برخی ها ادعا می کنند که احمدی نژاد باعث وحدت مردم ایران شده است!

ـ البته شاید ادعای قابل تأملی باشد چراکه در مملکت ما دوست و دوستی، کمتر از دشمن و دشمنی، باعث وحدت و اتحاد می شود و از قدیم نیز گفته اند: عدو شود سبب خیر…  در کلیله و دمنه حکایتی است که می گوید: بازرگانی بود با مال بسیار اما به غایت دشمن روی و گرانجان. و زنی داشت بسیار نیکو روی. شوی برو عاشق و زن از او نفور و گریزان و ساعتی به مراد او نزیستی. تا شبی دزد در خانه ایشان رفت. زن از دزد بترسید و شوی خود را محکم درکنار گرفت. بازرگان از خواب درآمد و گفت به کدام وسیلت سزاوار این نعمت گشتم؟ چون دزد را بدید آواز داد که ای شیرمرد مبارک قدم، آنچه خواهی حلال، پاک ببر که به یمن قدم تو این زن بر من مهربان شد!

***

چرا باید مراجع تقلید برای رهبری نظام ناز کنند؟ به رهبر عظیم الشأن پیغام بدهید تا امت همیشه در صحنه را دارند غصه نخورند و نشان بدهند هیچ احتیاجی به مراجع ندارند!

ـ ای به چشم فقط صبر کنید مراجع چینی وارد بازار شود، آنوقت رهبر نظام بی خیال مراجع داخلی خواهد شد!

***

زمان زیادی تا اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها نداریم ولی هنوز ما با ابهام های زیادی روبرو هستیم. به عنوان مثال نمی دانیم در مراحل اولیه، حذف یارانه ها شامل چه چیزهایی می شود؟

– مرحله اول حذف یارانه ها، شامل حذف یاران می شود چون در این مرحله شما به زیر خط “فخر” مشرف خواهید شد و یاران از یادتان می رود. در مرحله دوم با حذف فامیلانه روبرو خواهید شد و دور فامیل را خط می کشید در مرحله سوم می خورید به پست حذف فرزندانه. در آخرین مرحله نیز خودتان حذف می شوید. از خداوند برایتان طلب آمرزش داریم.

***

به کسانی که خود را پیرو راه حشمت الله طبرزدی عزیز می دانند، اما جواب اندیشه و طنز را با باد کردن رگهای گردن خود می دهند بگویید طبرزدی با این کارها موافق نیست!

ـ دوست عزیز، این حضرات با نامِ طبرزدی کار دارند نه با راهش!

***

قاضی پرونده در مجتمع قضایی شهید بهشتی حکم به برائت اینجانب داده، اما بیش از پنج سال است که دادگاه با دخالت شاکی در صدور حکم تعلل می ورزد. بارها به مقامات ذی ربط مراجعه نموده و حاضر شدم دم آنها را ببینم، اما جوابی دریافت نکردم، چه خاکی بسرم بریزم؟

ـ پدرجان به جای مقامات ذی ربط، باید دم مقامات ذی سلاح را می دیدید چون خرشان بهتر می رود!

***

رهبر و بقیه سرکردگان نظام چون زبان درازی دارند مدعی اند که مملکت گل و بلبل است و ما باید جهان را مدیریت کنیم، ولی خنده دار اینکه با اقدام ناچیز کشور بسیار کوچکی مثل امارات و فقط با مسدود کردن یکروزه حواله های ارزی به ایران نظام بانکی کشور فلج شده و دروغشان آشکار می شود.

ـ در کتاب لطایف الطوایف حکایتی است که شاید وصف حال رهبران نظام باشد می نویسد: پیش یکی از معظمات بغداد گفتند که در علم فراست، بینی بزرگ، دلیل بزرگی آلت تأهل است. اتفاقاً در آن نزدیکی ظریفی بود که بینی بزرگی داشت. شب او را به حرمسرا بردند که کام خاتون حاصل کند، چون قضیه برعکس بود، صباح بینی او را بریده از خانه اخراج کردند تا دیگری فریب نخورد. مردم پرسیدند بینی ترا چه شد؟ گفت گواهی دروغ داد، جرحش کردند!

***

به هنگام استقبال از رهبر و رئیس جمهور انبوه جمعیت نشان داده شده و در صدا و سیما چنین تبلیغ می شود که درصد بالایی از مردم طرفدار نظام هستند در اینصورت چرا مساجد خالی است؟ در حالی که مساجد پایگاه های مهم نظام به شمار می روند.

ـ دوست گرامی، جمهوری اسلامی مثل آدم پرخور جذب و دفع اش حداکثری است. صبح که تظاهرات شروع می شود با ساندیس و کیک جمعیت را جذب کرده و ظهر که مراسم تمام می شود آنها را دفع می کند. اما مثل اینکه مشکل حل شده و اخیرا بسیجی از چین وارد کرده اند که نصف ساندیس و کیک بخوردش می دهند۲۴ ساعت شعار می دهد و باطوم می زند!

***

به مناسبت روز میلاد حضرت فاطمه زهرا اعلام شد به خانم هایی که نام آنها فاطمه باشد پلاک طلا اهدا می گردد. مدارک مربوطه را به آدرس بنیاد غدیر ارسال کرده ایم ولی از هدایا خبری نشد. چرا؟

ـ چون مسئولان بنیاد غدیر فکر نمی کردند در مملکتی که به نام فاطمه زهرا اداره می شود، اینقدر فاطمه بدبخت و بیچاره وجود داشته باشد!

***

با همه خط و نشان هایی که جمهوری اسلامی برای آمریکا و اسرائیل و غرب می کشد و خود را جزو باشگاه هسته ای می داند، با هزار بحران روبروست با این اوصاف به دنیا درس سیاست و اقتصاد می دهد و از جزایر قمر و جزایر سلیمان و ونزوئلا برای یادگیری نزد جمهوری اسلامی می روند که هشتش در گرو نُه اش است!

ـ دوست عزیز حتما اسم لجلاج که به لیلاج معروف است را شنیده اید و شاعر نیز در وصف آن زنده یاد سروده است:

کاتبی، بازی آن رخ نگر و حاضر باش/ که شود مات درین عرصه هزاران لجلاج

می گویند لیلاج با همه مهارتی که در قمار داشت از شدت فقر در گلخن حمامی تا کمر به خاکستر نشسته بود. جوانی برای آموختن فن نزد وی رفت. لیلاج نشسته، سه قاب به بام حمام انداخت و گفت: راست جیک، چپ بک و میانه انبه است، جوان به بام حمام رفت و همانگونه که لیلاج گفته بود یافت. لیلاج گفت با همه مهارتی که دیدی، خورش، مرا خون جگر است و پوشش خاکستر، اینک اگر خواهی تو را بیاموزم!؟

***

اکثر جانبازان و ایثارگران دچار وضعیت اقتصادی نامناسبی هستند؟ نمایندگان مجلس که در حرف از جانبازان تجلیل می کنند، چرا هیچ اقدامی برای حمایت از جانبازان و ایثارگران نمی کنند؟ جانبازان و ایثارگران تا کی باید این سختی ها را تحمل نمایند؟

ـ تا جنگ تحمیلی بعدی که عنقریب توسط خامنه ای و احمدی نژاد به کشور تحمیل خواهد شد!

***

آقای محمد کریم عابدزاده عضو کمیسیون امنیت خارجی مجلس گفته است که پنج و نیم میلیارد از سفر آقای احمدی نژاد به لبنان خوشحال شدند. ایشان این آمار را از کجا آورده اند؟

ـ مرد حسابی در حال حاضر بیش از صد میلیارد شپش و سوسک روی کره زمین زندگی می کنند و همین هفته قبل در خبرها آمده بود که صدهزار ساس به نیویورک اعلان جنگ داده اند و آقای عابدی هم نگفته اند همه کسانی که از سفر احمدی نژاد خوشحال شده اند انسان بوده اند، بلکه اشاره وی به پنج و نیم میلیارد موجود زنده بوده که می تواند شامل حشرات و اهالی محترم حیات وحش نیز باشد.

***

در انتخابات آنچه که اتفاق افتاد دلخواه من نبود فلذا پذیرش نتیجه انتخابات برایم سنگین بود بعدها با بصیرتی که پیدا کردم فهمیدم حق با نظام است.

ـ اخوی پس حضرتعالی را باید جزو عوام با بصیرت به حساب آورد ولی نفرموده اید کجا به چنین بصیرتی دست پیدا کردید؟ بند ۲۰۹ و یا کهریزک؟

***

از آقای افتخاری می خواهم که فقط به خدا توکل کند و فتنه گران را به خدا واگذار نماید.

ـ دوست عزیز هستند کسانی که خود را بالاتر از خدا می دانند، می تواند به آنها واگذارشان کند تا در همین دنیا نقدا با آنها معامله شود!

***

پیشنهاد می کنم برای کاهش دادن حساسیت ها نسبت به سکه و طلا به محضردارها دستور بدهند که از این به بعد مهریه نوعروسان بر مبنای سکه ثبت نخواهد شد.

ـ پیشنهاد جالبی است چون در آنصورت کار و بار ازدواج موقت نیز سکه خواهد شد!

***

چرا شهرداری نرخ ورودی اتوبوس های بی آرتی آزادی-تهران پارس را به یک باره ۴ برابر کرده است؟

ـ احتمالا یارانه ها در شهرداری حسابی هدفمند شده است!

***

با توجه به ابراز نارضایتی دولت چین نسبت به اعطاء جایزه صلح نوبل به یک ناراضی چینی پیشنهاد می شود جمهوری اسلامی با همکاری برخی کشورهای مخالف استکبار دست به ایجاد سازمانی موازی با کمیته نوبل بزند.

ـ و به جای جایزه صلح، جایزه جنگ نوبل به افراد بدهد و احتمالا از فردا خواهند نوشت حسن نصرالله و احمدی نژاد مشترکا جایزه جنگ نوبل سال را دریافت کردند!

***

مسئولان سایپا بالاخره چه وقت خودرو ۲ سال پیش ثبت نام شده ما را به نام «تیبا» تحویل خواهند داد. آنقدر خلف وعده کرده اند که خسته شدیم.

– از قرار معلوم به جای تیبا “تیپا” تحویل داده اند!

***

در ایام اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها برخی انسانهای مغرض و طمع کار و اجیر شده این روزها به خرید و احتکار برخی اقلام مصرفی مردم مبادرت می ورزند از جمله روغن نباتی که اینجانب فردی را ملاحظه کردم که با تردد به مغازه های متعدد و خرید این مواد علاوه بر تخلیه مغازه ها به جنگ روانی علیه مردم نیز مبادرت می کرد. شایسته است مسئولان امنیتی و قضایی با این کارها برخورد نمایند.

ـ اخوی حق با شماست چون خرید کردن حربه دشمن و جنگ سفت به حساب می آید به همین دلیل شما هیچگاه مسئولان مملکتی و خانواده هایشان از کوچک و بزرگ را در هیچ صفی نمی بینید، بنابراین لازم است امدادهای غیبی که سالهاست در خدمت مسئولان نظام هستند مردم را نیز مشمول عنایت خویش قرار دهند تا دشمن روسیاه شود!

***

کشاورز اصفهانی هستم که مدت ۸ ماه تمام برای کشت پنبه زحمت کشیده ام حال که نزدیک برداشت شده اعلام می کنند که واردات پنبه آزاد شد. چرا با این بی تدبیری ها حاصل زحمت های چندین ماهه ما کشاورزان را نابود می کنند؟

– رشته های ی شما را پنبه کرده اند آنوقت ناشکری می کنید؟ عجبا!

***

جوابیه روابط خصوصی وزارت آموزش و پرورش

اطلب العلم ولو بالصین (دانش بجویید حتی در چین) در پاسخ به مطلبی تحت عنوان “جداسازی دانش آموزان دختر و پسر مدرسه روستای کهنک دزفول” مورخه سه شنبه ۲۸ مهرماه ۸۹، به استحضار می رساند که پس از تحقیقات روشن گردید که روستای مذکور یک درخت بیشتر ندارد وکلیه دانش آموزان دختر و پسر در زیر سایه همان درخت درس می خوانند بنابراین اهالی محترم باید همت به خرج داده و یک درخت جدید بکارند تا این وزارتخانه بتواند به تفکیک جنسیتی و ارتقاء آموزشی دانش آموزان عزیز روستای ذکر شده اقدام نماید.