شهروند- جسد بیجان کیت اسپید، طراح معروف مد ، دیروز سه شنبه در خانه اش در بلوار پارک در نیویورک پیدا شد. او در هنگام مرگ ۵۵ سال داشت. جسد کیت اسپید را یکی از کسانی که در خانه اش کار می کرد حوالی ساعت ۱۰ صبح پیدا کرد و فوری به پلیس خبر داد.

در زمان پیدا شدن جسد کیت اسپید (Kate Spade) همسرش اندی اسپید (Andy Spade) که شریک تجاری اش نیز بود در خانه حضور داشت و دختر ۱۳ ساله شان در مدرسه بود.

به گفته ی رئیس پلیس اگرچه بررسی های پلیس هنوز در مراحل اولیه است اما شواهد امر حاکی از آن است که کیت اسپید خودکشی کرده است. او نوشته ای برای دخترش به جا گذاشته است که در آن می گوید عمل او به دخترش هیچ ارتباطی ندارد. جسد کیت برای کالبد شکافی به پزشکی قانونی منتقل شده است. کیت اسپید در سال ۱۹۹۳ بعد از سال ها کارکردن به عنوان ویرایشگر لوازم تزیینی، برند خودش را به نام Kate Spade و به کمک همسرش بنیانگذاری کرد.

برند کیت اسپید در ابتدا برای کیف های رنگی و بزرگش شهرت پیدا کرد و کم کم خط تولید محصولاتی دیگری را نیز راه اندازی کرد. Kate Spade هم اکنون ۱۴۰ شعبه در ایالات متحده ی آمریکا و ۱۷۵ فروشگاه در سراسر جهان دارد.

کیت اسپید یک روز بعد از مراسم اهدای جوایز CFDA که در موزه ی بروکلین برگزار شد خودکشی کرد. دوستداران و نزدیکان کیت در پیام های مختلفی مراتب همدردی و ناراحتی خود را اعلام کرده اند.