شهروند- دونالد ترامپ دیروز سه شنبه با کلامی بسیار عصبانی اعلام کرد که کانادا را به دلیل سخنان جاستین ترودو در نشست مطبوعاتی اش به صورت اقتصادی مجازات خواهد کرد.

دونالد ترامپ معتقد است که جاستین ترودو در نشست مطبوعاتی بعد از اجلاس  سران G7 با لحنی که شایسته ی رئیس جمهور آمریکا نبوده است از اقدامات او در زمینه ی اعمال مالیات آلومینیوم و فولاد بر کانادا انتقاد کرده است.

دونالد ترامپ اولین بار است که به صورت علنی کانادا را تهدید می کند و می گوید که این سخنان آقای جاستین ترودو تبعات مالی فراوانی برای کانادا به دنبال خواهد داشت.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، طی چند روز گذشته و بعد از اجلاس سران G7 مورد حملات و توهین های بسیاری از سوی مقامات آمریکایی قرار گرفته است در صورتی که او تنها با همان کلام مؤدبانه و متین همیشگی از مالیات های آلومینیوم و فولاد انتقاد کرد و سخنانش نه تازه بود و نه خشونت آمیز.

یکی دیگر از مقامات کاخ سفید یک شنبه شب در مصاحبه ای خبری گفت که جاستین ترودو جایگاه ویژه ای در جهنم دارد که البته مدتی بعد از او به خاطر از کوره در رفتن و استفاده از لحنی که مؤدبانه نبوده است، معذرت خواهی کرد.

جاستین ترودو در جریان نشست جی ۷، عکسی قدیمی از هتلی که پدربزرگ دونالد ترامپ در کانادا ساخته بود، به او هدیه داد

دونالد ترامپ از جاستین ترودو، نخست وزیر محبوب کانادا، به دلایلی که اصلا روشن نیست، عصبانی است . او می گوید: من واقعا جاستین را دوست دارم، می دانید، من فکر می کنم او خوب است، من او را دوست دارم، اما او نباید این کار را می کرد. این یک اشتباه بود. ترامپ گفت: این مسئله برای او بسیار پر هزینه است.

مقامات کانادایی هرکدام به طریقی بسیار مؤدبانه به این تهدیدها پاسخ داده اند و می گویند که همه متحد با هم در کنار نخست وزیر وکانادا ایستاده اند.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه ی کانادا، نیز در سخنان دیروزش اعلام کرد که کانادا انتظار این سخنان را از جانب آمریکا داشت، اما علیرغم تمام این تهدیدها و تنش ها، کانادا به مسیر آرام و دیپلماتیک خودش برای حل مسایل با آمریکا ادامه خواهد داد.