شهروند- دوشنبه این هفته یک مرد ۷۳ ساله به نام Yosuke Hayahara در ایستگاه بلور و یانگ توسط شخصی ۵۷ ساله به نام John Reszetnik جلوی قطار در حال ورود به ایستگاه پرتاب شد و جان خود را از دست داد. فرد خاطی به قتل درجه یک محکوم شد. این دومین بار است که در تاریخ تورنتو چنین اتفاقی در ایستگاه قطار می افتد و فردی قربانی بیماری روانی افراد دیگر می شود، اما کم نیستند افرادی که با انداختن خود جلوی قطار اقدام به خودکشی می کنند.

قربانی حادثه مترو

در سال ۲۰۱۷ بر اساس اعلام  TTC 19 نفر خودشان را جلوی قطار انداخته و خودکشی کردند. این اتفافات علاوه بر مختل کردن سرویس حمل و نقل عمومی اثر بسیار مخربی بر روان رانندگان قطار دارد. در پی این اتفاقات، دیروز TTC اعلام کرد که دیگر زمان آن رسیده است تا پروژه ی نصب موانع در ایستگاه های قطار که به نام  platform edge doors شهرت دارد عملی شود.

متهم به ارتکاب قتل در دادگاه

این پروژه حدود ۳۵۰ میلیون دلار بودجه لازم دارد اما سخنگوی TTC می گوید که این بودجه و نصب این موانع همزمان چندین کار اساسی انجام می دهد که یکی از آنها محافظت از جان مسافران است.

از دیگر مزایای این دیوارها، افزایش سرعت قطارها است، زیرا رانندگان دیگر نگران پریدن و پرتاب شدن افراد بر روی ریل نیستند. قرار است تا فاز اول این پروژه در خط متروی شماره ی ۱ خیایان یانگ یونیورسیتی تا پایان سال ۲۰۱۹ انجام شود.