شهروند- کولان چیشولم (Cullan Chisholm) هفت سال دارد. کولان در تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۱۰ در ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه صبح در بیمارستان St. Martha’s Regional در استان نوا اسکوشیا به دنیا آمد. مادر کولان حدود ۲۰ ساعت درد زایمان کشید و در تمام آن مدت از داروی oxytocin  استفاده کرد تا بتواند سریع تر نوزاد را به دنیا بیاورد.

کولان بسیار به سختی به دنیا آمد و به دلیل تاخیر در زایمان و کمبود اکسیژن از دو بخش دچار نارسایی مغزی شد. او بلافاصله بعد از بیرون آمدن از شکم مادر به مرکز درمانی IWK در هالیفکس منتقل شد و مدت ها درون دستگاه نگهداری شد تا بتواند به حالت عادی بازگردد.

 

این نارسایی مغزی موجب شد که کولان دچار مشکلات عدیده ی جسمی در کودکی شود. کولان نمی تواند حرف بزند ، قادر به انجام کارهایش به تنهایی نیست و نمی تواند راه برود.

دکترهای معالج تایید کردند که زایمان سزارین می توانست جلوی این اتفاق را بگیرد و کولان کاملا سالم و طبیعی به این دنیا بیاید. هم اکنون بعد از ۸ سال پیگیری خانواده ی کولان مبلغ ۶ میلیون دلار غرامت دریافت می کنند و شاید این بتواند باری از روی دوششان بردارد و امکانات بهتری را برای فرزندشان فراهم کنند. مبلغ این غرامت در استانهایی نظیر انتاریو حدود ۱۰ میلیون دلار است.