شهروند- یکشنبه حوالی ساعت ۱۰ شب یک جوان لاغر اندام و سرتاپا سیاه پوش در حالی که بسیار خونسرد

در حال قدم زدن در منطقه ی یونانی های تورنتو، خیابان دانفورث، بود بر روی عابران و کسانی که در پاسیوی رستوران های این محله نشسته بودند آتش اسلحه گشود.  در این حادثه ی دلخراش ۱۳ نفر به شدت زخمی شدند و دو دختر به علاوه ی خود مهاجم جان باختند. ۱۵ قربانی این حادثه بین ۱۰ تا ۵۹ سال سن داشتند.

یکی از افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داد ریس فالون (Reese Fallon) نام دارد. فالون ۱۸ سال داشت و به تازگی از دبیرستان فارغ التحصیل شده بود. قربانی دیگر دختربچه ای ۱۰ ساله بود که خانواده اش نمی خواهند نامش بیان شود.

یک روز بعد از این اتفاق، مهاجم که به ضرب گلوله کشته شده است، شناسایی شد. او فیصل حسین نام دارد، اهل پاکستان و ۲۹ ساله است و خانواده اش در بیانیه ای که صادر کردند می گویند تمام عمرش از بیماری های روحی و افسردگی رنج می برده است. خانواده ی او ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان گفته اند که تمام سعی خود را کردند که فیضل درمان شود و اصلا این احتمال را نمی دانند که دست به چنین جنایتی بزند.

۱۳مصدوم این حادثه ی بسیار ناگوار در بیمارستان های مختلفی در تورنتو بستری هستند و بسیاری از آنها تحت عمل جراحی فوری قرار گرفته اند تا زنده بمانند. هنوز مشخصات فیضل حسین و انگیزه ی این عمل فجیع دقیق روشن نیست و پلیس همچنان در حال بررسی است؛ همچنین پلیس تورنتو می گوید هنوز نمی دانیم که در نهایت فیصل به خودش تیر زده است یا بر اثر تیر پلیس مرده است.

نکته ای که بیش از همه چیز شاهدان ماجرا را ترسانده و اذیت کرده است این است که گفته می شود فیصل حسین مانند بازی های کامپیوتری و بسیار خونسرد به مردم تیراندازی می کرد و در چهره اش هیچ آثاری از ترس و یا ناراحتی دیده نمی شد.

بلافاصله بعد از این اتفاق جان توری شهردار تورنتو و ساندرز رئیس پلیس تورنتو در مکان حاضر شدند و ناراحتی و خشم خود را از این حادثه ابراز کردند و اعلام کردند که این بار تا تمام ابعاد این ماجرا روشن نشود هیچ پرونده ای بسته نخواهد شد و حتما باید طی قانونی دو فوریتی مشکل تیراندازی در تورنتو بررسی شده و برای آن به صورت جدی و فوری چاره ای اندیشیده شود.

پلیس تورنتو از تمام شاهدان ماجرا و کسانی که ممکن است اطلاعاتی از این مهاجم داشته باشند تقاضای کمک کرده است و از از آنها خواسته است تا با شماره ی ۴۱۶۸۰۸۲۲۲۲ تماس گرفته و ویدئوهای خود را در پرتال

http://www.torontopolice.on.ca/danforthshooting/ به اشتراک بگذارند.

همچنین برای کمک به بازماندگان و آسیب دیدگان، شهروندان تورنتو می توانند با مراجعه به نزدیک ترین مرکز اهدای خون به آسیب دیدگان خون اهدا کنند و یا کمک های مالی خود را به صورت مستقیم از طریق https://www.gofundme.com/danforth-strong به دست خانواده های بازماندگان و آسیب دیدگان برسانند.