شهروند- کاتلین وین، نخست وزیر سابق انتاریو، دیروز دوشنبه برای اولین بار بعد از شکست در انتخابات استانی در تاریخ ۷ ام ماه ژوئن ۲۰۱۸، در پارلمان انتاریو حاضر شد و کار خود را به عنوان نماینده ی دان ولی شرقی به طور رسمی آغاز کرد.  حضور دوباره ی کاتلین وین مصادف بود با اولین روز بعد از حادثه ی دلخراش تیراندازی در محله ی یونانی های تورنتو.

 

کاتلین وین در هنگام سخنرانی اش در صحن مجلس اعلام کرد که بسیار از حادثه ی تیراندازی دلخراش ناراحت و مایوس است و فکر می کند زمان آن رسیده است تا در این زمینه به طور جدی تصمیم گیری شده و چاره ای اندیشیده شود.

او همچنین در اولین سخنانش ابراز کرد که بسیار سخت است تا بعد از سالیان به عنوان اپوزیسیون دولت در مجلس حضور یابد. وین در ادامه ی سخنانش گفت که باعث افتخارش است که دوباره در مجلس انتاریو حضور دارد و به اعتقادش تمام این ۱۲۴ کرسی مجلس مهم است و هدف غایی خدمت به مردم انتاریو است که باید با دقت و کمال انجام شود.

وین در ابتدای شروع کار از داگ فورد در مورد مذکرات نفتا سئوال و جواب کرد. سپس کاتلین وین به همراه داگ فورد نخست وزیر محافظه کار انتاریو، آندریا هورواث رهبر حزب نیودمکرات، جان فریزر رهبر حزب لیبرال و مایک شرینر (Mike Schreiner) رهبر حزب سبز در واکنش به تیراندازی فجیع یک شنبه شب در تورنتو بیانیه ای را قرائت کردند.