شهروند- بارها شنیده ایم که کانادا سرزمین فرصت  و پیشرفت است. داستان زندگی خانواده ی سوری حداد (Hadhad) گواهی است بر این واقعیت. خانواده ی حداد دو سال پیش به کمک خانواده های کانادایی توانستند از کمپ های پناهجویان خارج شده و وارد کانادا شوند. آنها در شهر کوچک انتیگونیش (Antigonish) استان نوااسکوشیا سکنا گزیدند.

 

از همان ابتدا این خانواده تصمیم گرفت تا به تولید شکلات در کانادا بپردازد کسب و کار موفقی که سالها پیش در سوریه و زیر آتش بمب از بین رفته بود. در ابتدای کار این خانواده هفته ای حدود ۲۰۰ شکلات در خانه تهیه می کرد و به مغازه های محلی و مردم می فروخت. اما مدتی بعد موفق شد که کمپانی شکلات سازی “Peace by Chocolate” را راه اندازی کند. این کمپانی هم اکنون ۲۵ کارمند دارد و ماهانه هزاران قطعه شکلات تولید می کند.

از اوایل ماه آینده شکلات های این کارخانه در مغازه های سراسر کانادا و از طریق آمازون در سراسر دنیا به فروش خواهد رسید. پسر ارشد این خانواده به نام طارق حداد می گوید که وظیفه ی ما به عنوان مهاجر در کانادا تنها استفاده از منابع و تسهیلات نیست، بلکه کمک به این کشور و تلاش در جهت بهبود و آبادانی اش است. طارق می گوید که آنها به اینجا نیامدند تا کار بقیه را از چنگشان در بیاورند، بلکه آمده اند تا برای مردم این کشور ایجاد اشتغال کنند. به گفته ی او کانادا کشور فرصت هاست و به شهروندان وفادار خود پیشرفت و موفقیت نامحدود هدیه می دهد.

کمپانی”Peace By Chocolate” می خواهد برای دومین بار کسب و کار خود را گسترش دهد و دو برابر کند و در پی استخدام ۲۵ نیروی جدید است. امسال این کمپانی با تولید شکلات ها در بسته بندی های ویژه مخصوص رژه ی غرور توانست توجه بسیاری از مقامات کانادایی را به خودش جلب کند و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا بارها در ضمن سخنانش به این خانواده اشاره کرد. طارق در سوریه دانشجوی پزشکی بود و در هنگام ورود تصمیم داشت که در کانادا دکتر شود، اما اکنون می گوید شاید سیاست عرصه ی بهتری برای اوست و تصمیم دارد وارد این وادی شود.