بشر از هزاران سال قبل به رابطه ی اثرات الکترومغناطیسی کره ماه بر روی افزایش سطح آب دریاها و رودخانه ها و همچنین افزایش وزن میوه ها در بعضی از روزهای ماه مخصوصاً در موقع کامل شدن قرص ماه پی برده و دانشمندان نظریه های مختلفی در این مورد ارائه داده اند. قدیمی ترین مدرک مربوط به این موضوع به سال ۶۳ بعد از میلاد مسیح برمی گردد که مردم چیدن میوه جات را به بعضی از روزهای ماه اختصاص می دادند زیرا معتقد بودند که مقدار بیشتری آب در بافت های میوه جمع شده و کیفیت مخصوصی به طعم و مزه ی آن می دهد.

طب مدرن با مطالعه ی وزن بدن در روزهای مختلف ماه و بررسی بر روی مقدار آب مصرفی و عملکرد کلیه ها و آزمایشات پیچیده ی دیگر دریافته اند که نظریه های بشر در هزاران سال قبل بی مورد نبوده و حرکت و تغییرات مغناطیسی ماه تأثیر گسترده ای بر روی آب و هوا و رشد نباتات و حتی وزن بدن انسان دارد. مثلا وزن بدن انسان و حیوانات در چرخش روزهای ماه افزایش می یابد. در شب هایی که ماه کامل است (Ful Moon) آب بیشتری در بافت های بدن انباشته و نگهداری می شود و این در بعضی از فصول مانند فصل تابستان چشمگیرتر است. در این صورت اگر در بعضی از روزهای سال و ماه احساس می کنید که سنگین تر هستید و بی دلیل بر وزن بدنتان افزوده شده، به علت تأثیر مستقیم عملکرد الکترومغناطیسی ماه می باشد.

چند دلیل علمی تأثیر الکترومغناطیسی ماه بر روی آب و هوا و وزن و آبدارتر شدن میوه ها و حتی وزن بدن انسان مطرح گردیده که مهمترین آنها تأثیر ارتعاشات الکترومغناطیسی کره ی ماه است بر روی مایعات روی کره ی زمین که مایعات موجود در بافت بدن انسان از این قانون طبیعت جدا نبوده و با پیروی از آن تغییرات مخصوص در بدن به وجود می آید. ارتعاشات ۸HZ در بدن سبب کاهش تولید گلبول های قرمز خون و تغییرات در میزان پروتئین موجود در سلول ها می شود که در نهایت از لخته شدن خون به همراه انباشته شدن مایعات در بدن جلوگیری می کند.

اصولاً ارتعاشات به هر دلیل سبب تغییرات بیولوژیکی می شود و حال ارتعاشات الکترومغناطیسی کره ی ماه نیز می تواند در این مورد مؤثر باشد. می گویند در شب هایی که قرص ماه به حد کمال می رسد زنان بارداری که روزهای آخر بارداری را می گذرانند زودتر فرزندانشان را به دنیا می آورند و این موضوع حتی در بین دست اندرکاران بهداشت و پزشکی کشورهای پیشرفته هم مورد قبول قرار گرفته و بیمارستان ها پذیرای تعداد بیشتری از زنان باردار برای تولد فرزندانشان می باشند. این عقیده در بین مردم دنیا از هزاران سال قبل وجود داشته و هنوز پابرجا است. هنوز گوشه های تاریک اثرات الکترومغناطیس ماه و شاید سیارات دیگر بر زمین و موجودات آن روشن نگردیده و در آینده ما شاهد خبرهای غیرقابل هضم بیشتری در این مورد خواهیم بود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به تارنمای www.blindedbyscience.co.uk مراجعه کنید.

 

اسیدهای چرب امگا ۳ و بیماری افسردگی

ژورنال علمی تغذیه در مورد عارضه افسردگی در افراد مسن مقاله ی جالبی به چاپ رسانده که حاکی از نقش اسیدهای چرب در پیشگیری بیماری افسردگی است. در یک تحقیق علمی به تعدادی از زنانی که به بیماری افسردگی مبتلا بودند روزی ۵/۲ گرم اسید چرب امگا۳ تجویز نموده و پس از مدتی دریافتند که این بیماری و عوارض جانبی آن به طور چشمگیری درمان و تخفیف حاصل نموده. داروهای شیمیایی ضدافسردگی عوارض جانبی پیچیده ای دارند که مهمترین آنها عبارتند از ازدیاد وزن، سردرد، بی خوابی و بدخوابی و ناهنجاری های حس بینایی و غیره که در مجموع سبب تقلیل کیفیت زندگی می گردند. حال اگر امگا ۳ که غذایی است طبیعی بتواند عوارض افسردگی را کاهش داده و آن را کنترل کند مقصود حاصل می گردد. در این پروژه تحقیقاتی به طور کلی اسیدهای چرب امگا ۳ قادر بوده که میزان افسردگی را تا حدود ۵۰ درصد تخفیف دهد و هیچ عوارض جانبی مانند داروهای شیمیایی به جا نگذارد. حال اگر بتوان از کودکی عادت به مصرف غذاهایی مانند ماهی پرچرب و بعضی از دانه های روغنی و غیره نمود که حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند اثرات آن در تمام مراحل زندگی معلوم خواهد شد و مسلما فوائد آن بر تمام اعضاء بدن به تدریج نمایان می گردد.

 

روش های طبیعی مبارزه با فشار خون بالا

اگر عارضه ی فشار خون بالا درمان و کنترل نشود سبب صدمه غیرقابل جبران به کلیه ها و قلب و عروق شده و در نهایت موجب سکته های قلبی و مغزی و از کار افتادن کلیه ها می شود. هر روزه در آمریکا حدود یک هزار نفر به خاطر عوارض فشار خون جانشان را از دست می دهند و هر ساله ۴۰ میلیون بار افرادی که به فشار خون دچار هستند به پزشک مراجعه می کنند و مخارج زیادی متحمل می شوند.

روش زندگی همراه با استرس و دلهره و نگرانی، داشتن رژیم غذایی نامتعادل و مصرف زیاد چربی های اشباع شده نقشی مهم در بروز و پیشرفت فشار خون بالا دارند. اخیراً نظریه ی Oxidative Stress و نقش آن در بروز فشار خون بالا بیشتر قوت گرفته و دانشمندان معتقدند که بالا رفتن میزان آن در خون سبب تغییرات پیچیده ای در بدن می شود که یکی از آنها انباشته شدن سدیم و در نتیجه ذخیره ی آب در بافت ها می باشد و فشار خون بالا بروز می کند. البته داروهای مختلف برای کنترل این عمل وجود دارند، ولی در اینجا به بعضی از غذاهایی که نقشی مهم در ایجاد و عملکرد این اکسیداتیو استرس دارند، اشاره می شود:

غذاهای ضد التهاب بدن مانند سبزیجات سبز تیره رنگ، پروتئین های با کیفیت بالا مانند سفیده تخم مرغ و پنیر، دوری از مصرف نشاسته و مواد قندی زیاد، مصرف چای مخصوصا چای سبز، میوه جات خوش رنگ و پر رنگ که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان های مفید هستند، منظور نمودن دانه های روغنی در رژیم غذایی روزانه، مخصوصا به همراه سالاد سبزی، ماهی پرچرب به خاطر داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ و استفاده از روغن های سالمی مانند روغن زیتون و بالاخره دوری نمودن از بعضی از عادات غذایی مانند مصرف غذاهای از پیش تهیه شده (کنسرو کمپوت) و حرارت ندادن غذا در درجه ی بالا که ضرر و زیان زیادی از جمله به وجود آمدن ماده شیمیایی مخصوصی که سبب التهاب عروق بدن می شود، می توانند از بروز و پیشرفت فشار خون بالا جلوگیری کنند. البته ورزش مرتب و سالم و داشتن وزن ایده آل در کنار همه این عواملی که ذکر شد، می توانند سلامتی دستگاه گردش خون را تأمین نمایند.

بعضی از میوه ها مانند انار، انگور یاقوتی، انواع توت ها و محصولات گوجه فرنگی به علت دارا بودن مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان های قوی می توانند سبب سلامتی و بهزیستی بدن و دستگاه گردش خون شوند.

 

*دکتر پرویز قدیریان استاد دانشگاه مونتریال در تغذیه، استاد دانشگاه مک گیل در سرطان شناسی، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و همکار شهروند است.

www.allnaturalremedies.net

www.cancerriskinfo.com