Critical Illness Insurance for Children

قطعا هیچکس علاقه ندارد تا فرزند دلبندش را در شرایط سخت و بیماری ببیند و فکر کردن به آنهم حتی برای همه دردآور و ناراحت کننده است، البته اگر چه بیمه در اکثر مواقع چاره ساز است و می تواند غرامات و خسارات جانبی را جبران کند، ولی قطعا از آثار زیانبار روحی و روانی آنها  نمی تواند بکاهد.

طبق آمار ارایه شده از هر ۱۵ کودکی که در کانادا به دنیا می آیند یکی تا سن ۱۸ سالگی به بیماری های خاص مبتلا می شود و رایج ترین این موارد عبارتند از:

۱- بیماریهای تنفسی مخصوص کودکان،۲-آسم،۳-مننژیت،۴-کوری، ۵-سرطان،۶ ـ کری، ۷ـ نارسایی کلیه، ۸ ـ نیاز به پیوند اعضاء بدن، ۹- از کارافتادگی ماهیچه ها ،۱۰ ـ نوع ۱ بیماری قند، ۱۱-قطع نخاع و فلج

در صورت ابتلاء به هر یک از بیماری های یاد شده چنانچه بیمار برای مدت ۳۰ روز زنده بماند مبلغ تعیین شده در بیمه نامه برای مداوای تکمیلی یا هر مورد دیگری که صلاح باشد به والدین پرداخت می شود. این مبلغ کمک بزرگی است تا بتوان با آن پرستاری را استخدام کرده و یا شرایط خانه را به نحوی تغییر داد تا فرزند دلبند بتواند دوران بیماری را به نحو احسن بگذراند.

از مزایای ویژه این بیمه نامه آن است که فرزندان قابلیت بیمه پذیری خود را برای آینده حفظ خواهند کرد و این امکان برای فرزند بیمار هنوز وجود خواهد داشت تا بتواند به مانند یک فرد سالم بیمه نامه را برای ۱۰ سال یا تا ۶۵/۷۰ یا ۷۵ سال تمدید نماید.

از مزایای جانبی این پوشش بیمه ای آن است که در ابتدای بیمه نامه این امکان وجود دارد تا با پرداخت مبلغ کمی اگر فرزند بیمه شده خوشبختانه در پایان دوره بیمه سالم بود و از مزایای بیمه استفاده نکرد کل حق بیمه پرداختی به وی برگشت داده شود.

این مسئله باعث شده است تا جاذبه خرید بیمه نامه افزایش چشمگیری پیدا کند. معمولا والدین با برگشت این پول برای فرزند خود که در آن موقع ۱۸ ساله است بخشی از هزینه تحصیلش را پرداخت می کنند یا پیش قسط یک آپارتمان یا خرید یک وسیله نقلیه را در نظر می گیرند.

البته یک موقعیت دیگر هم برای فرزندان وجود دارد که اکثرا ترجیح بر آن دارند و آن مورد چیزی نیست جز هزینه سفر دور دنیا برای کسب تجربه و گرفتن انرژی مثبت برای آماده شدن برای تحصیل یا کار .

این بیمه نامه در انگلیس و استرالیا و سپس در کانادا و آمریکا از سال ۱۹۸۵ ابداع و در سال های بعد شروع به ارایه شد.

مهمترین مسئله آن است که حق بیمه آن در سال بین ۸۵۰ الی ۱۱۰۰ دلار است و بستگی به سن فرزند / سرمایه بیمه و پیشینه والدین از نظر بیماری دارد.

این بهترین هدیه ای است که می توان برای فرزندان خود خریداری کنیم با این امید که در سن۱۸ سالگی این امکان را به ایشان بدهیم تا یکی از شانس های خود را برای شروع زندگی انتخاب کنند.

 

 

* فرهاد فرسادی کارشناس ارشد بیمه در کانادا است.

farsadi@cirmco.com