دادگاه تجدیدنظر محکومیت احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و دبیرکل سازمان دانش آموختگان را به تحمل سال ها حبس، تبعید و محرومیت اجتماعی مادام العمر تأیید کرد

 

شهروند ۱۲۶۳ ـ پنجشنبه ۷ ژانویه ۲۰۱۰


 احمد زیدآبادی در دادگاه فله ای رژیم

دادگاه تجدیدنظر محکومیت احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی به تحمل سال ها حبس، تبعید و محرومیت اجتماعی مادام العمر را تأیید کرده است.

مهدیه محمدی، همسر آقای زیدآبادی روز شنبه ۱۲ دی (۲ ژانویه) به سایت ادوارنیوز (پایگاه خبری سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی – ادوار دفتر تحکیم وحدت) گفت که رأی دادگاه تجدیدنظر به وکیل همسرش ابلاغ شده و بر اساس این حکم، تصمیم دادگاه بدوی به طور کامل تأیید شده است.

دادگاه بدوی پس از محاکمه غیرعلنی آقای زیدآبادی، او را به تحمل ۶ سال زندان، ۵ سال تبعید به گناباد و محرومیت دائمی از فعالیت های سیاسی و اجتماعی محکوم کرده بود.

پس از صدور حکم دادگاه بدوی، قرار بازداشت آقای زیدآبادی به قرار وثیقه تبدیل شد، اما با وجود تأمین ۵۰۰ میلیون تومان وثیقه توسط خانواده، او از زندان آزاد نشد.

آقای زیدآبادی که در دوران تبلیغات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از نامزدی مهدی کروبی حمایت می کرد، یک روز پس از انتخابات بازداشت شد و در برخی جلسات محاکمه گروهی متهمان حوادث پس از انتخابات ایران که در مردادماه به صورت علنی برگزار می شد حضور داشت، اما اتهامات او هنوز رسما اعلام نشده است.

او در سال ۱۳۷۹ هم به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "تشویش اذهان عمومی" محاکمه شد و بیش از یک سال را در زندان به سر برد.

انجمن جهانی روزنامه ها و ناشران خبر، جایزه قلم زرین سال ۲۰۱۰ خود را به دلیل شجاعت و حمایت دائمی از حکومت قانون در ایران، به آقای زیدآبادی اهدا کرده است.


 

احمد زیدآبادی عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و عضو شورای مرکزی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران است.