شهروند ۱۲۶۸ ـ ۱۱ فوریه ۲۰۱۰
روز جمعه ۵ فوریه در روی تامسون هال، اساتید موسیقی ایران از سه نسل حسین علیزاده، کیهان کلهر، حمیدرضا نوربخش به همراه نسل آینده ی اساتید موسیقی ایرانی به روی صحنه رفتند.
سالن باشکوه روی تامسون هال که همواره میزبان اساتید موسیقی جهان است، تقریبا پر بود. این کنسرت با همکاری روی تامسون هال و Small World Music برگزار شد.
نیمه نخست به دونوازی حسین علیزاده(تار) و کیهان کلهر(کمانچه) اختصاص داشت که مورد استقبال حاضران قرار گرفت و در بخش دوم با خوانندگی حمیدرضا نوربخش، از خوانندگان مستعد جوان امروز ایران و جوانان هنرمند دیگری که اساتید آینده خواهند بود، سیامک جهانگیری (نی)، روزبه رحیمی (سنتور)، حمیدرضا ملکی(باس سنتور) همراه شد.
شاید این اولین حضور حمیدرضا نوربخش به عنوان خواننده در کانادا باشد، به همین خاطر لازم است که با او بیشتر آشنا شویم.
حمیدرضا متولد سال ۱۳۴۴ در شهر قم است. پدر او با مکاتب آوازی پیشینیان آشنایی کامل داشت و با آخرین بازمانده ی آنان، استاد تاج اصفهانی دوستی پایدار داشت. حمیدرضا نوربخش، از محضر تاج اصفهانی و احمد عبادی بهره برد. او در زمان دانشجویی، در رشته حقوق، توفیق شاگردی در محضر استاد بزرگ آواز ایران، محمدرضا شجریان را به دست آورد. با استاد فرامرز پایور آلبوم “پرده عشاق” را ارائه کرد و در کنسرت گروه عارف با استاد پرویز مشکاتیان همراه شد. از او آثاری چون آسمان با گروه شهنازی و سرپرستی داریوش پیرنیاکان و “پنهان چو دل” باگروه شمس و به سرپرستی کیخسرو پورناظری منتشر شده است.
نوربخش با اجرای شعر “هنگام که گریه می دهد ساز” از نیما، نشان داد که ظرفیت موسیقی ایرانی هم به لحاظ موسیقیایی و هم آواز بسیار بیشتر از آن چیزی است که گمان می رود و هم آوایی نی استادانه ی سیامک جهانگیری با صدای او توانست به جمعیت بزرگ ایرانیان حاضر در روی تامسون هال شور و هیجانی عرضه کند که تا مدتها در یادها خواهد ماند.
گفتنی ست امیر منبع چی، هنرمند جوان و نوازنده ی تمبک از گروه چکاوک نیز در این کنسرت گروه را همراهی می کرد. امیر در کنسرت ونکوور نیز با گروه نواخت و جایگاه خود را در میان اساتید آینده تثبیت کرد.
امیر منبع چی یکی از اعضای قدیمی چکاوک است. او با فراگیری تار نزد برادرش رضا موسیقی را آغاز کرد، ولی در نهایت تنبک را ادامه داد و نزد استاد ارژنگ کامکار و آرش فرهنگفر آموزش دید.
این موفقیت را به امیر منبع چی و گروه چکاوک تبریک می گوییم و برای او موفقیت های بیشتر در عرصه موسیقی آرزو داریم.