این برنامه که توسط «صندوق همبستگی با کارگران ایران- کانادا» اعلام شده بود با حضور بیش از ۱۵۰ نفر در روز شنبه ۲۲ سپتامبر از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۱ بامداد برگزار شد.

امیر پیام

ابتدا ابراهیم علاسوندی، مجری برنامه، ضمن خوشامد گویی به حاضرین، فهرست برنامه را  اعلام نمود. سپس هما فرید عضو صندوق و از همکاران نشریه روشنگر پیام محمود صالحی در حمایت از صندوق همبستگی را قرائت نمود. آنگاه امیر پیام طی صحبت کوتاهی نکاتی را در ضرورت ایجاد صندوق همبستگی با کارگران ایران و چگونگی کارکرد آن را به سمع حاضرین رساند. این قسمت برنامه همچنین با اشعار زیبایی از فلزبان شاعر کارگری معاصر همراه بود که توسط مجری برنامه خواند شد. در قسمت بعد نوای عود شهروز و صدای پر توان او و گلاویژ، دو هنرمند کرد، بود که برای ۴۵ دقیقه ادامه یافت.

پس از شام، دی جی برنامه با ارائه ترکیب متنوعی از موزیک ها و ترانه ها برپا بود و علاقه مندان تا پاسی از شب رفته به رقص و پایکوبی پرداختند.

در کنار جنبه های رسمی اما آنچه بیش از همه به چشم می آمد فضای بسیار صمیمی و خودمانی و دلپذیر این شب بود. اگر چه کیفیت برنامه ریزی و نظم وترتیب کارها و تلاش های اعضای صندوق در ایجاد چنین فضایی موثر بودند، اما در حقیقت همه حاضرین این برنامه را متعلق به خود می دانستند و از جان و دل در برگزاری هر چه بهتر آن سهیم بودند.

همانطور که از قبل اعلام شده بود عایدات این برنامه برای کمک به جنبش کارگری ایران است لذا به اطلاع می رسانیم که پس از کسر کلیه هزینه ها از درآمدهای برنامه، مبلغ سه هزار و چهارصد و بیست دلار (۳۴۲۰ دلار) عاید «صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا» شد.

در پایان از تمامی عزیزانی که هر یک به نحوی این برنامه را یاری رساندند، از کمک به انتشار اطلاعیه ها و ارائه برنامه های هنری و وسایل صوتی و تزئینات و سرگرمی و غذا و تنقلات و غیره تا نظافت پایان برنامه، صمیمانه تشکر می کنیم.

بی تعارف باید گفت که برگزاری این شب بدون تلاش اعضای صندوق و همیاری و کمک های بی دریغ همه آن دوستانی که هنوز عضو صندوق هم نیستند به هیچ وجه ممکن نبود.  موفقیت برگزاری این برنامه متعلق به همه شما عزیزان است و از همگی سپاسگزاریم.

صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا

۲۵ سپتامبر ۲۰۱۲