این هفته فیلم ایرانی "مینای شهر خاموش" با عنوان انگلیسی   Colors of Memory به کارگردانی امیرشهاب رضویان و بازیگری عزت الله انتظامی…

شماره ۱۱۹۷ ـ ۲  اکتبر ۲۰۰۸


 


 

این هفته فیلم ایرانی "مینای شهر خاموش" با عنوان انگلیسی   Colors of Memory به کارگردانی امیرشهاب رضویان و بازیگری عزت الله انتظامی، صابر ابر و شهباز نوشیر در سینمای امپایر تورنتو در حال اکران است. پس از نمایش فیلم چند تن از تماشاگران عقیده داشتند که مینای شهر خاموش نه تنها یکی از بهترین فیلمهای ایرانی چند سال اخیر است، بلکه حامل ـ پیام روشنی بویژه برای ایرانیانی که سالیان دراز خارج از ایران بوده اند ـ هم هست.

"مینای شهر خاموش" که در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد داستان یک پزشک ایرانی ست که پس از سی سال اقامت در خارج  کشور به ایران بازمی گردد. این پزشک که از همسر آلمانی خود جدا شده، در ایران به شهر پدری خود بم میرود که در اثر زلزله ویران شده و در آنجا با افراامیرشهاب رضویاندی که در گذشته می شناخته روبرو می شود و …

یکی از تماشاگران می گفت: دیدن این فیلم بخصوص برای ما ایرانیان مقیم خارج بسیار خاطره برانگیز است، زیرا از یک طرف متاثر می شویم که از دیار و یار بیرون رانده شده ایم، ولی تاثرانگیزتر آنست که می فهمیم تصور ما از آن مملکت خاطراتی زیباست و ایران امروز برای ما غریبه و ناآشناست و ما نسل جدید ایران را نمی شناسیم.

این فیلم محصول مشترک ایران و آلمان است و بخش هایی از آن در بم ویران شده فیلمبرداری شده است. فیلم جذاب و دیدنی هم اکنون در سینما امپایر (امپرس واک _ نورت یورک) روی اکران است.

 

گفتنی ست امیرشهاب رضویان کارگردان فیلم که در تورنتو حضور دارد، در نشستی که از سوی کانون مهرآوران برگزار شد، ضمن نمایش پشت صحنه های فیلم، توضیحاتی درباره ساخت آن داد و به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ گفت.