Mohammad-Rahimian

در حال حاضر دیابت چهارمین علت مرگ ومیر در بیشترکشورهای توسعه یافته است‏.

خبر خوب این که امروزه افراد مبتلا به دیابت می توانند بهتر و بیشتر زندگی کنند آن هم با نگهداشتن سطح قند خونشان و خوردن غذاهای سالم و در نهایت استفاده از داروهای تجویز شده توسط دکتر. به راستی در دنیای امروز چگونه می توان بدون برنامه ریزی مالی به این امر دست یافت؟

روز ۱۴ نوامبر، روز جهانی بیماری قند، برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ توسط سازمان بین المللی دیابت و بهداشت جهانی برای اعلام خطر بیماری دیابت در سرتاسر جهان معرفی شد.

هر ساله روز جهانی دیابت با موضوعات و مقالاتی در رابطه با دیابت برگزار می شود. این موضوعات و مقالات شامل دیابت، حقوق بشر افراد دیابت، روش زندگی افراد دیابتی، دیابت در بچه ها و بزرگسالان چاق، اشکالات بیماری قند و آسیب پذیری های دیابت می باشد.

امروزه میلیون‏ها نفر از این بیماری رنج می‌برند و این در حالی است که بررسی‏ها نشان داده‌اند سن ابتلا به این بیماری روزبه‌روز در حال کاهش است.‏

بر اساس داده های سازمان دیابت، بیماری قند را به ۳ دسته اصلی تقسیم می کنند. در ایجاد بیماری قند عوامل مختلفی دخالت دارند یکی از این عوامل ژنتیک و دیگری عوامل محیطی است.

ریسک ابتلا به دیابت در افرادی که پدر و مادر مبتلا به دیابت دارند بالاتر است. بهترین راه پیشگیری از ابتلا به دیابت برای افرادی که پدر و مادر دیابتی دارند نگهداشتن وزن خود در حالت نرمال است.

این بیماری زمینه ساز دیگر بیماریها مانند بیماریهای کلیوی، عصبی، تصلب شرایین، بیماری قلب، زخم در پاها، فشار خون بالا و حتا کوری می شود. بیماری قند ممکن است ارثی باشد، اما بیشتر احتمال دارد به علت رژیم غذایی نامناسب و مملو از شیرینی و شکر رخ دهد. قابل توجه است که افراد دیابتی سیگاری از آنجا که ریسک بالاتری دارند، از شرایط استاندارد در هنگام اختیار کردن بیمه های عمر و حتا بیمه های مسافرتی برخوردار نیستند.

هزینه این بیماران به مراتب مشکلی بزرگتر است به همین سبب بیشتر خانواده های بیماران دیابتی تحت فشار روحی و روانی و اقتصادی هستند. راهکار مناسب، تهیه بیمه هایی نظیر بیمه تکمیلی بهداشت و دارو و همچنین بیمه مراقبت ویژه و ناتوانی جسمی، از کارافتادگی و بیمه بیماری های سخت است. در این خصوص بیمه بیماری های سخت می تواند از ۲۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰.۰۰۰ دلار پوشش در اختیار متقاضی قرار دهد. زمانی که سالم هستیم باید بیمه فوق را اختیار کنیم. برای هر یک از ما چنین شرایطی ممکن است پیش آید. بیمه در این خصوص موجب می شود از نظر مالی پوشش مناسب داشته باشیم و از پس هزینه های مالی و تعهدات بر آییم. پس از اخذ بیمه در این خصوص، در صورت تشخیص بیماری های مندرج در بیمه نامه، توسط پزشک معالج، و تایید آن و گزارش به شرکت بیمه فرد بیمه شده واجد شرایط خواهد بود. در صورت عدم بیماری امکان اخذ پول های پرداختی در بعضی از انواع این بیمه امکان پذیر است.

ترجمه و اقتباس : WHO ،IDF.org

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

به وب لاگ ما سر بزنید:www.cover4u.ca

*مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com مطرح کنید.

www.youtube.com/sherkatbimeh

https://www.facebook.com/Insufin

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ است.