شهروند ـ علی شریفیان: سعید حامد، یکی از دیپلمات های ارشد و عالیرتبه فلسطین در اتاوا گفته است کانادا نمی بایست کنفرانس سازمان ملل درباره اسرائیل در ژنو را بایکوت می کرد. ما امیدوار بودیم که کانادا از چهارمین قطعنامه ای که اقدامات خانه سازی اسرائیل در غرب و شرق اورشلیم را برخلاف قوانین بین المللی دانسته و آن را غیرقابل توجیه توصیف کرده، حمایت کند.

در حالی که ۱۲۶ کشور از ۱۹۵ کشور عضو این کنفرانس این چهارمین قطعنامه را به تصویب رسانده اند، کانادا همراه با اسرائیل و ایالات متحده آمریکا کنفرانس را بایکوت کرده است. سعید حامد با اشاره به بیانیه منتشر شده به وسیله کانادا در سایت وزارت امور خارجه خاطرنشان کرده این یک نمونه دیگر از طرفداری بی قید وشرط و یک طرفه دولت محافظه کاران از اسرائیل استPalestinian.

از سوی دیگر جان برد، وزیر امور خارجه دولت فدرال گفته است ما در کنفرانس سازمان ملل در ژنو شرکت نکردیم تا خود را از تصمیمات یک طرفه و سیاسی دور نگه داریم. مقامات سازمان ملل رسما اعلام کرده اند در تازه ترین درگیری های اسرائیل با فلسطینی ها دست کم ۲۱۰۰ فلسطینی که بیشتر آنها غیر نظامی بودند، جان باختند و از اسرائیل ۷۲ نفر که بیشترشان نظامی بودند در درگیری های نظامی جان خود را از دست دادند.

مسئله ساختن خانه های مسکونی و دیگر تاسیسات به وسیله اسرائیل در سرزمین های اشغالی شرق و غرب اورشلیم برای چندمین بار است که به وسیله اعضای سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار گرفته است. قطعنامه چهارم روز چهارشنبه در ژنو با رای اکثریت به تصویب رسید.