به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از دبی، تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه به وقت امارات آخرین تمرین خود را برای رویارویی با …


شماره ۱۲۰۴ ـ پنجشنبه ۲۰ نوامبر  ۲۰۰۸


 

تیم ملى فوتبال ایران روز چهارشنبه ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) در سومین دیدار خود در چارچوب مسابقات مقدماتى جام جهانى۲۰۱۰ آفریقای جنوبی به یک امتیاز دیگر دست یافت.

 طرفداران تیم فوتبال ایران در ورزشگاه دبی

ایران که در ورزشگاه آل مکتوم دوبی مقابل تیم ملى امارات عربی متحده قرار گرفت، با این تساوی پنج امتیازی شد و در رده دوم گروه B آسیا جای گرفت.

بازی در نیمه نخست بیشتر در اختیار اماراتی ها بود که توانستند چندین بار از اشتباه های مدافعان ایران استفاده کنند و به دروازه ایران نزدیک شوند.

در دقیقه ۲۰ با استفاده از یکی از این اشتباه ها، بازیکنان امارت موفق شدند با چند پاس پی در پی عبدالرحیم جمعه را صاحب توپ کنند و جمعه با ضربه ای به دور از دستان مهدی رحمتی توپ را وارد دروازه ایران کرد.

نیمه نخست این بازی با همین تک گل امارات پایان یافت. به جز یکی دو موقعیت ایران نتوانست در این نیمه خطری جدی بر روی دروازه امارت خلق کند.

در نیمه دوم باز تعلل و اشتباه های مدافعان ایران ادامه داشت که اگر واکنش به موقع مهدی رحمتی در چند مورد و بی دقتی و بد اقبالی بازیکنان در موراد دیگر نبود، امارات می توانست به گلهای بیشتری دست پیدا کند.

در این نیمه علی دایی سرمربی تیم ایران مجید غلام نژاد، سید مهدی سید صالحی و مهرزاد معدنچی را به ترتیب بجای مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و ستار زارع به زمین فرستاد. با این تعویض ها تیم ایران جان تازه ای گرفت و در ۱۵ دقیقه آخر به جز یک دو مورد تقریبا حاکم مطلق زمین بود.

نهایتا در دقیقه ۸۵ توپ بلندی که بر روی دروازه امارات سانتر شده بود را کریم باقری با ضربه سر به گل تبدیل کرد.

در این مسابقه ایران تقریبا تمام بازیکنان اصلی خود را در اختیار داشت. فقط علیرضا نیکبخت واحدی که از سوی فدراسیون فوتبال ایران به دلیل بی انضباطی به مدت دو سال از حضور در تیم ملی محروم شده، در این مسابقه حضور نداشت.

همچنین کریم باقری پس از غیبتی چند ساله برای نخستین بار در یک بازی رسمی در تیم ملی حضور یافت. این هافبک قدیمی که در این بازی بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت، آخرین بار در جریان دوره مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ با تیم ملی ایران به میدان رفته بود.

تیم ملی ایران در این بازی با مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، ستار زارع، حسین کعبی، جواد نکونام، پیروز قربانی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری (کاپیتان) غلامرضا رضایی، مسعود شجاعی و وحید هاشمیان به میدان رفت.

این سومین بازی ایران در جریان دور مقدماتی جام جهانی۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بود.

تیم ایران در مرحله نهایى رقابت هاى مقدماتى جام جهانى در گروه دوم با تیم هاى عربستان سعودى، کره جنوبى، کره شمالى و امارات هم گروه است.