شهروند- علی شریفیان: مقامات تی تی سی اعلام کرده اند به دلیل کسری بودجه ۵۳ میلیون دلاری این شرکت، از اول ژانویه سال نو بهای بلیت استفاده از تی تی سی ۲۵ سنت افزایش خواهد یافت. به این ترتیب مسافران باید ۳ دلار و ۲۵ سنت برای هر بار استفاده بپردازند. اگر با کارت و ژتون (توکن) استفاده کنند ده سنت اضافه یعنی ۳ دلار و ده سنت می پردازند. قیمت متروپس که ۱۴۱ دلار و ۵۰ سنت است، دست کم برای سه ماهه اول سال تغییری نخواهد کرد . این کارت برای سالمندان و دانشجویان ارزانتر (۱۱۲ دلار) خواهد بود.

مسافران تی تی سی به این افزایش اعتراض کرده و خواستار آن شده اند که میزان یارانه (سوبسید) اضافه شود تا کسری بودجه رفع گردد. در حال حاضر تی تی سی تورنتو ۸۸ سنت یارانه دریافت می کند که کمترین مقدار یارانه در آمریکای شمالی استttc.

سال گذشته تی تی سی مجموعا ۴۸۳ میلیون دلار یارانه برای تامین قسمتی از مخارج خود دریافت کرده است. در جریان مبارزات انتخاباتی شهری جان توری وعده داد که بهای استفاده از وسائل تردد عمومی افزایش نخواهد یافت ولی حالا زیر قول خود زده است. شهردار تورنتو به سی بی سی گفته است یا دستمزدها بالا می رود یا قیمت استفاده از برق و چاره ای جز افزایش بهای بلیت نمی ماند.