اختلالات شنیداری و ناشنوایی که presbycusis هم نامیده می شود بسیار خسته کننده است، زیرا که فرد قادر به شنیدن نبوده و از صحبت کردن با دوستان و خانواده لذت نمی برد. اختلالات شنیداری شنیدن را بسیار دشوار می سازد. اغلب به آنها می توان کمک کرد. ناشنوایی می تواند شنیدن شما را کاملا مختل کند.

چه چیزهایی منجر به ناشنوایی می شود؟

*مشکلات ارثی

* بیماری هایی مثل عفونت گوش و مننژیت

* ضربه روحی

* بیماری های خاص

* برای مدت طولانی در معرض صدای بلند بودن

* بالا رفتن سن

hearing-impairment

دو نوع ناشنوایی وجود دارد. یکی در زمانی اتفاق می افتد که گوش داخلی یا اعضای شنوایی صدمه بخورد. این نوع معمولا دائمی است. نوع دیگر در زمانی اتفاق می افتد که امواج صدا نتواند به گوش داخلی برسد. جرم گوش، مایع یا پرده گوش سوراخ می تواند منجر به این نوع ناشنوایی شود. اغلب درمان یا جراحی می تواند این نوع ناشنوایی را برگرداند.

مشکلات شنیداری درمان نشده می تواند بدتر شود. در صورت داشتن مشکل شنیداری می توانید کمک بگیرید. درمان های امکان پذیر شامل ابزارهای کمکی شنیداری، کاشتن حلزون گوش، داروهای خاص، آموزش خاص و جراحی است.

 

صداهای مزاحم

صداهای مزاحم در اطراف ما وجود دارد، از جمله رادیو، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، لباسشویی، چمن زنی و ….

معمولا شما این صداها را در یک سطح معمول که بر شنیدار شما تاثیر نمی گذارد،  می شنوید، اما صداهایی که خیلی بد هستند یا به مدت طولانی ادامه دارند مضرند. این صداها می تواند بر ساختار گوش داخلی حساس شما صدمه زده و منجر به فقدان شنوایی شود.

بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی به طور متوسط در معرض صداهای پر خطر هستند. سطح صداهای مزاحم بلندتر از ۸۰ دسی بل است. این صداها به بلندی صدای ترافیک در خیابان شلوع نیست. گوش کردن به صدای موزیک بلند بویژه با گوشی (هدفون) یک علت معمول مشکلات فقدان شنیداری است. شما می توانید با

*پایین نگه داشتن صدا به هنگام گوش کردن به موزیک

* استفاده از گوش گیر در هنگام استفاده از ابزارهای صوتی

از عضو شنیداری تان محافظت کنید.

آگاهی و هوشیاری به موقع در اخذ بیمه های مرتبط از جمله بیمه عمر، بیمه بیماری های سخت و مراقبت ویژه و همچنین بیمه های تکمیلی موجب پوشش و آرامش خاطر خواهد شد .پسندیده است علیرغم برخورداری از پوشش بیمه بهداشت استانی در استان انتاریو (اهیپ) به فکر اخذ بیمه تکمیلی باشیم.

بیمه های تکمیلی، ابتدایی ترین پوشش های مورد نیاز در خصوص دارو، درمان، دندان، چشم و آنچه بیمه بهداشت استانی پوشش نمی دهد نظیر آمبولانس، ماساژتراپی، کایروپراکتور، فیزیوتراپی، سمعک، شنوایی تراپی، باتری سمعک وسایل پزشکی و بیمارستانی، مشاور روانشناس را در اختیار بیمه شده قرار می دهد این بیمه به شکل های مختلف فردی و گروهی با تنوع پوشش، درصد مشارکت جهت فرد بیمه شده قابل اختیار است. پیشنهاد بیمه های سلامتی نظیر تکمیلی (دارو- دندان ـ فیزیوتراپی ـ ماساژتراپی و ….)  بیماری های سخت، ناتوانی جسمی و ازکارافتادگی و مراقبت ویژه می تواند سطح و شیوه ی زندگی  افراد را در زمان نیاز محفوظ بدارد.

ترجمه و منابع:  Health News و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید. news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ ورسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید