شهروند ـ روز یک شنبه یک توریست کانادایی به نام لیندا واچر (Linda Vatcher) در اردن و طی حملات  تیراندازی در قلعه ی Crusader که مکان مورد علاقه ی گردشگران در شهر کاراک (karak ) است، کشته شد. واچر ۶۲ ساله معلم بازنشسته بود که در Corner Brook نیوفاندلند ساکن بود. بر اثر این تیراندازی ها ۳۴ نفر دیگر، از جمله پسر لیندا واچر، به شدت مجروح شدند.

به گفته ی همسایگان، واچر برای دیدار پسرش، کریستوفر، در تعطیلات کریسمس به اردن رفته بود. کریستوفر در امارات متحده ی عربی معلم مدرسه ی گرامر در مقطع نهم می باشد. همسایگان واچر به شدت از این اتفاق ابراز ناراحتی کرده اند و از وی به عنوان زنی بسیار مهربان و دوست داشتنی یاد می کنند.

در پی این حملات سفارت کانادا در اردن طی بیانیه ای از تمامی کانادایی ها در این کشور خواست که از هرگونه تردد به مکان های توریستی دوری کنند.

شهر کاراک در ۱۴۰ کیلومتری جنوب  پایتخت اردن، عمان قرار دارد و یکی از مکان های مورد علاقه ی توریست ها از سراسر جهان است. روز سه شنبه گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش، مسئولیت حملات اردن را به عهده گرفت که در آن ۹ فرد اردنی و یک توریست کانادایی کشته شدند.