شهروند- همه ی ما ممکن است در هنگام بیماری و یا دیدن یک سری علایم بیماری در فرزندانمان به طور خودسرانه از داروی های گیاهی و سنتی برای درمان استفاده کنیم و تصور کنیم که نیازی به ویزیت دکتر متخصص در خیلی موارد نیست. اما این داروها همیشه چاره کار نیست و در برخی موارد ممکن است بسیار خطرناک و یا حتی کشنده باشد.

روز سه شنبه یک قاضی در آلبرتا اعلام کرد که تامارا لاوت (Tamara Lovett)، اهل کلگری ، که در سال ۲۰۱۳ بر اثر خوراندن چای و روغن گیاهی به پسر ۷ ساله اش باعث مرگ او شد، به جرم سهل انگاری در درمان فرزندش مجرم شناخته می شود.

بنا بر اظهارات قاضی پرونده، خانم لاوت با سهل انگاری و استفاده ی نابجا از داروهای گیاهی به جای روش های علمی درمان و عدم مراجعه به دکتر متخصص باعث شد که فرزندش، رایان، بر اثر عفونت استرپتوکوکی جان خود را از دست بدهد.

لاوت می گوید که گمان می کرده است فرزندش به سرماخوردگی و یا آنفولانزا دچار شده است، ولی قاضی پرونده معتقد است که کاری که لاوت با رایان ۷ ساله کرده است هیچ پدر و مادر عاقلی با فرزندش نمی کند و ریسک بسیار بزرگی را انجام داده است.

دادگاه دستور داده است که خانم لاوت از لحاظ روانپزشکی مورد بررسی قرار بگیرد زیرا معلوم شده است که فرزندش رایان کارت بیمه نداشته است و همچنین برای او شناسنامه نیز نگرفته بوده است و باید روشن گردد که این متهم در سلامت کامل روانی به سر می برد یا خیر.