شهروند- پیدا کردن کار و ورود به دنیای درآمدسازی یکی از بزرگترین دغدغه های همیشگی دانش جویان و فارغ التحصیلان در کاناداست. بسیاری از افراد با در دست داشتن چندین مدرک دانشگاهی در مقاطع مختلف و با وجود سطح بالای دانش و آگاهی نمی توانند به راحتی به کار دلخواهشان ورود کرده و سردرگم در این کارزار شلوغ به دنبال راه حلی برای استفاده از توانایی های خود هستند.

تحصیلات دانشگاهی اگرچه سطح علم و آگاهی دانش جویان را بالا برده و قدرت تحلیل و منطق را در آنها افزایش می دهد، اما برای ورود به بازار کار کافی نیست و اهرم دیگری نیاز است که شاید تعداد رو به افزایش کالج ها در کانادا پاسخی برای آن داشته باشند.

این کالج ها که هر کدام در رشته ای و یا زمینه ی خاصی تخصص دارند، افراد علاقمند را با قابلیت های لازم برای ورود به بازار کار آشنا کرده و از طریق موقعیت های کارآموزی در طی درس خواندن آنها را با دنیای کار مرتبط می کنند. معمولا زمان گرفتن یک دیپلم کالج یا یک گواهینامه تخصصی از کالج بسیار کوتاه تر از گرفتن مدارک دانشگاهی است. این کالج ها مجهز به یک شبکه ی گسترده ی کاریابی هستند و به طور مداوم با کارفرمایان در زمینه های مختلف در تماسند و می توانند مانند پلی باشند که دانش تئوری را به قابلیت عملی در کانادا تبدیل کند.

امروزه بسیاری از افراد به جای طی کردن مسیر سخت تحصیلات دانشگاهی و گرفتن مدارک دکتری و فوق لیسانس سعی دارند تا با پیدا کردن زمینه های علاقمندی خود و با ورود به یکی از کالج های معتبر  رابطه ای بین تخصصشان و قابلیت عملی پیدا کرده و با اعتماد بنفس وارد دنیای کار شوند.