دکتر پیام اخوان در نشست فوق‌العاده کانون کتاب تورنتو که در ساعت ۴ عصر روز شنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۱۷ برگزار می شود درباره کتاب جدیدش، “در جستجوی جهانی‌ بهتر”، سخن خواهد گفت.

این سخنرانی‌ به زبان انگلیسی‌ است.

دکتر اخوان، عضو دادگاه داوری لاهه، دادستان سابق تریبونال یوگسلاوی در لاهه و استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه مک گیل مونترال است.

اخوان امسال به عنوان سخنران سال ۲۰۱۷ سری سخنرانی‌‌های مسی‌ در سی‌ بی‌ سی‌ انتخاب شده و متن سخنرانی‌ وی که با عنوان “در جستجوی جهانی‌ بهتر” منتشر شده است هم اکنون پر فروش‌ترین کتاب غیر داستانی کاناداست.

سری سخنرانی‌‌های مسی‌ در سی‌ بی‌ سی‌ در سال ۱۹۶۱ بنیان گذاری شده و هدف آن طرح نقطه نظر‌های مهم سیاسی، فرهنگی‌ و فلسفی‌ از سوی صاحبان فکر و اندیشه است. از جمله سخنرانان گذشته این سخنرانی‌‌ها نورترپ فرای، نوم چامسکی، مارگارت آتوود و نیز برندگان جایزه‌ نوبل از جمله مارتین لوترکینگ،  جورج والد، ویلی برانت، دوریس لسینگ و توماس کینگ را می‌توان نام برد.

اخوان که خود از نزدیک شاهد نسل کشی‌ در یوگسلاوی سابق، جنایت علیه بشریت در رواندا و نقض حقوق بشر در نقاط مختلف دنیا و اخیرا توسط داعش بوده است در این کتاب از تجربه‌هایش می‌گوید. وی همچنین به مقاومت قابل ستایش انسانی‌ در برابر این مصیبت‌ها اشاره می‌کند و یادآور می شود که ما انسان‌ها برای رهائی از قید و بند ایدئولوژی‌ها و برای ساختن جهانی‌ بهتر بیش از هرچیز به یکدیگر نیاز داریم.

ورودیه این برنامه از طریق ایونت برایت در لینک زیر ۱۵ دلار و در محل ۲۰ دلار است.

کتاب “در جستجوی جهانی‌ بهتر” در محل به فروش خواهد رسید.

زمان: ۴ عصر شنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۱۷

مکان: کلیسای انگلیکن سنت جان یورک میلز، ۱۹ دان ریج درایو

مسیر پیاده به کلیسای سنت جان از ایستگاه یورک میلز: ۵ دقیقه.

پیاده از شرق خیابان یانگ به سوی شمال، صد متر بالا تر از ایستگاه، پس از ورودی پارکینگ تابلوی سنت جان شما را به مسیر پیاده روی به سوی کلیسا هدایت می‌کند

https://www.eventbrite.ca/e/with-payam-akhavan-in-search-of-a-better-world-tickets-39381919381