شهروند- روز یک شنبه زلزله با قدرت ۷.۳ ریشتر مناطق مرزی غربی ایران  و عراق را لرزاند. این زلزله در بسیاری از بخش های ایران احساس شد. مرکز این زلزله در عراق بوده است. گفته می شود که این زمین لرزه مرگ بارترین اتفاق طبیعی سال ۲۰۱۷ بوده است.بسیاری از خانه های مردم در شهرهای کرمانشاه و مناطق مرزی مانند ایلام و بسیاری شهرهای کوچک تر خراب شد و طبق آماری که تا کنون به دست آمده است بیش از ۴۰۰ نفر کشته و ۷۰۰۰ نفر از این زمین لرزه زخمی شده اند.امدادرسانی در این مناطق با مشکلات فراوانی روبروست و به دلیل هوای سرد، کمبود آب آشامیدنی و سرپناه بسیاری از مردم این مناطق روزها و شب های سردی را می گذرانند. کمک های مردمی در ایران در این اتفاق بسیار پررنگ بود و هر کسی از هرکجای ایران و جهان سعی بر این داشت که به طریقی قابل اعتماد به افراد حادثه دیده کمک کند.

در این میان برخی از سران کشورها با مردم ایران و عراق همدردی و در پیام های جداگانه ای مراتب ناراحتی خود را ابراز کردند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، نیز در پیامی توئیتری از فیلیپین مراتب عمیق همدردی خود را با مردم صدمه دیده در این حادثه در ایران و عراق ابراز کرد.

نگرانی ها و بحث های زیادی در فضای مجازی بر سر مسکن مهر و سازه های دولتی در دست مردم وجود دارد.

تلاش برای بیرون آوردن اجساد از زیر آوار همچنان ادامه  دارد و گفته می شود که کمک های بشردوستانه از بسیاری کشورهای اروپایی و همسایه به سمت ایران و عراق در جریان است.