شهروند- اوایل هفته جاری و در طی یک کنفرانس خبری شهردار تورنتو، جان توری، از برنامه هایی پرده برداری کرد که قرار است در صورت اجرای آنها رفت وآمد و ترافیک جمعیتی به خیابان کینگ، یکی از معروف ترین و محبوب ترین خیابان های دان تاون تورنتو بازگردد.

اواخر سال ۲۰۱۷ و از ماه نوامبر طرح ترافیکی در این خیابان اجرا شد که به گفته ی صاحبان کسب و کارهای محلی این منطقه، باعث کاهش رفت و آمد مردم و کساد در کاسبی آنها شده است. این طرح ترافیکی که برای افزایش سرعت حرکت اتوبوس های برقی معروف خیابان کینگ انجام شد، باعث از بین رفتن بسیاری از پارکینگ های این خیابان در بین تقاطع بترست و جارویس شد و برای ماشین های شخصی نیز ممنوعیت های رفت و آمد زیادی ایجاد کرد. اگرچه در ظاهر این طرح باعث افزایش سرعت اتوبوس های برقی شد، اما در عمل این افزایش تنها ۱۴ درصد بیشتر از گذشته بود و بر همین اساس جان توری اعلام کرد که این طرح آزمایشی را دقیق نگاه می کند و اگر به نتیجه مطلوب نرسد از دائمی شدن آن جلوگیری خواهد کرد.

از دیگر برنامه هایی که قرار است از زمستان امسال در خیابان کینگ اجرایی شود می توان به ایجاد ایستگاه های گرم اتوبوس و اتوبوس های برقی، گذاشتن مجسمه های یخی و دعوت از هنرمندان کار با آتش نام برد تا هنر خود را در طول فصل سرد و برای جلب توریست در این خیابان به معرض نمایش بگذارند.

جان توری همچنین اعلام کرد که می خواهد خیابان کینگ را به یکی از بهترین و شلوغ ترین محله های تورنتو تبدیل کند و از همه هنرمندان دعوت می کند تا طرح ها و نظرات خود را به شهرداری ارائه دهند و در صورت قبول شدن برای نمایش هنر خود در امتداد این خیابان که گذرگاه دوستداران تئاتر و رستوران رفتن است به نمایش بگذارند.