شهروند- خبرها حاکی از آن است که اعضای کمیته بین المللی المپیک این هفته در کلگری در استان آلبرتا حضور خواهند داشت تا با تیم پروژه المپیک این شهر دیدار کنند. شورای شهر کلگری در حال تصمیم گیری برای این مهم است که میزبانی بازی های المپیک زمستانی سال ۲۰۲۶ را بپذیرد یا خیر و قرار است تا بعد از بررسی ها در نشست دوباره ی این شورا در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۸ این مساله مورد بحث جدی تر قرار بگیرد.

به گفته ی شورای شهر کلگری، کمیته بین المللی المپیک به هزینه خودش در این شهر حضور دارد و بر آن است تا تجهیزات ورزش های زمستانی را که از سال ۱۹۸۸، تاریخ آخرین میزبانی کلگری برای المپیک زمستانی، مورد استفاده است، بررسی کند. به دلیل اینکه تعداد کمی شهر علاقه دارند تا میزبان المپیک زمستانی باشند این کمیته بر آن است تا میزبانی این بازی ها را به امری کمتر هزینه بر و ارزان تر تبدیل کند تا شهرهایی که به این کار علاقه دارند بتوانند راحت تر درباره ی آن تصمیم بگیرند.

کلگری هم اکنون در مرحله تصمیم گیری است و باید علاقه اش را تا اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرده و پایان مهلت تصمیم گیری نیز ژانویه ۲۰۱۹ است.

برآورد می شود که هزینه ی برگزاری این بازی ها رقمی حدود ۵ میلیون دلار خواهد بود. کلگری باید برای اعلام آمادگی اش تمامی  جوانب امر مانند امنیت، هزینه های مالی مرتبط و بسیاری مسایل دیگر را بررسی کند. قرار است تا شورای شهر بودجه لازم برای این تحقیقات را در اختیار کمیته مربوطه قرار دهد.