شهروند-  آخر هفته گذشته فروشگاه آیکیا واقع در نورت یورک تورنتو شاهد تظاهرات تعدادی از فعالان حقوق حیوانات بود که برای نشان دادن عصبانیت شان از محصولات جدید آیکیا در این مکان تجمع کرده بودند. این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها عکس خونین حیواناتی نظیر گاو و گوسفند دیده می شد فریاد می کشیدند که آیکیا شرم بر تو باد، دست از کشتن حیوانات بردارد.

شاید برای بسیاری از ناظران این تظاهرات غیر قابل قبول بود و همگی ما بر این باور باشیم که کمپانی آیکیا جزو تولیدکنندگانی است که همیشه با شعار دوستداری محیط زیست و حیوانات محصولات خود را ارائه داده است، اما این روزها آیکیا قالیچه های جدیدی را که از پوست واقعی گاو و گوسفند است به فروش می رساند و این کار برخلاف تمام شعارهای این کمپانی است.

 استفاده از پوست واقعی حیوانات برای تزیین منازل شاید خوش آیند بسیاری از افراد و بویژه فعالان حقوق حیوانات نیست. افرادی که در این تظاهرات حضور داشتند می گویند که نه تنها این عمل، عملی بسیار غیراخلاقی است، بلکه صدمات جبران ناپذیری را که پرورش و کشتن حیوانات به محیط زیست وارد میکند به طور کامل نادیده می گیرد و برای کمپانی مانند آیکیا که همیشه ادعای ارائه محصولات دوستدار محیط زیست را می دهد این اقدام بسیار غیر قابل قبول است.