شهروند- با شروع فصل گرم و تغییرات آب و هوایی معمولا شیوع و هجوم حشرات موذی به منازل و ادارات بیشتر می شود. بسیاری از مکان های عمومی از این هجوم در امان نیستند و هرساله گزارش های متعددی از مراکز مختلف نشان می دهد که این مشکل رو به افزایش است. ظاهرا این بار نوبت دانشجویان دانشگاه رایرسون است. مدتی پیش چند تن از دانشجویان این دانشگاه که در کلاس شماره ۲۰۵ خیابان ویکتوریا در دان تاون تورنتو درس می خوانند گزارش داده بودند که بر روی بدن آنها لکه های قرمز رنگ ملتهبی که خارش دارد دیده شده است.

هم اکنون دانشجویان توانسته اند این ادعا را ثابت کنند. در فیلمی که از آن ها منتشر شده است دیده می شود که ساس ها(bed bug) بر روی نیمکت ها و حاشیه های میزها در حال حرکتند و ظاهرا آنجا را مانند خانه خود می دانند. تنی چند از این دانشجویان نیز تعدادی از این ساس ها را درون قوطی پلاستیکی جمع آوری کرده اند تا در صورت لزوم برای اثبات حرفشان استفاده کنند.

ریاست دانشگاه در نامه ای اعلام کرد که این کلاس تا اطلاع ثانوی تعطیل است و اقدامات لازم برای از بین بردن این جانوران موذی در حال انجام است. تمامی مسئولان دانشگاه و افراد متخصص در این زمینه وجود ساس را تایید کرده اند.