شهروند- رناتا فورد، همسر راب فورد شهردار سابق تورنتو، به همراه دو فرزندش از داگ فورد رهبر حزب محافظه کار انتاریو سه روز قبل از انتخابات استان انتاریو شکایت کرده اند. رناتا فورد و فرزندانش داگ فورد را متهم کرده اند که آنها را از میلیون ها دلار پول محروم کرده است؛ میلیون ها دلاری که شامل سهام آنها در کمپانی خانوادگی و بیمه ی عمر راب فورد است.

 

در این دعوی ۱۶.۵ میلیون دلاری، رناتا فورد همچنین بیان کرده است که داگ فورد یک مدیر بسیار سهل انگار است که تصمیم هایش در سال های اخیر باعث کاهش ارزش سهام کمپانی خانوادگی فورد به نام Deco Labels شده است و داگ فورد علی رغم ورودش به صحنه ی سیاست و وضعیت نابسامان بیزینس خانوادگی همچنان مبالغ هنگفتی را به عنوان حقوق و مزایا از این کمپانی برداشت می کند.

رناتا معتقد است که داگ فورد آگاهانه و عمدی زندگی او و دو فرزندش را بعد از مرگ راب فورد در موقعیت بسیار بدی به لحاظ مالی قرار داده است. این شکایت توسط وکلای Aird & Berlis LLP  علیه داگ فورد و برادرش رندی که مدیر عامل Deco Labels است در دادگاه عالی مطرح شده است.

داگ فورد و مادرش دایان فورد هر دو این اتهامات را رد کرده اند و هر دو اظهار تاسف کرده اند که رناتا چنین موقعیت حساسی را برای ایراد چنین دعوی دروغی انتخاب کرده است.

داگ فورد می گوید که او همیشه تمام تلاشش را کرده است که از بیوه ی برادرش و فرزندانش به خوبی مراقبت شود و رناتا او را تهدید کرده بود که یا پول بدهد و یا قبل از انتخابات او چنین اتهامات دروغی را علنی خواهد کرد.

دایان فورد، مادر راب و داگ می گوید که رناتا به سختی با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند و امیدوار است که رناتا بتواند کمک های لازم را در این زمینه دریافت کرده و به زندگی خود و نوه های او سر و سامان بدهد. راب فورد از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ شهردار تورنتو بود. او در ماه مارس سال ۲۰۱۶ به دلیل سرطان درگذشت.