شهروند- دیوید سایکالی (David Saikaley)، اهل اتاوا، سال گذشته به عنوان نماینده ی یک خانواده این مسئولیت را پذیرفت که مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ دلار را که ارثیه این خانواده بود به دستشان در آمریکا برساند.

سایکالی برای انجام این کار به بانک TD مراجعه کرد. مشاور بانک به او گفت که می تواند از طریق صدور Draft و فرستادن آن از طریق پست اکسپرس این عملیات را انجام دهد. اما مسئولان مرزی امریکا به این بسته ی پستی مشکوک شدند و مدت یک سال است که این پول در مرز بلوکه شده است.

بر اساس قوانین امریکا برای جابجایی رقم بالای ۱۰،۰۰۰ دلار باید قبل از صدور Draft و پست آن، به مقامات مرزی اطلاع رسانی شود. سایکالی می گوید مشاوره اشتباه بانک باعث این اشتباه شده است و ممکن است این پول هیچ وقت به دست این صاحبانش نرسد. بانک TD نمی تواند Draft صادر شده را باطل کند. این Draft مانند پول نقد است و در اختیار مقامات امریکایی است. یکی از اعضای این خانواده که قرار است این ارثیه را تحویل بگیرد به شدت بیمار است و برای پوشش هزینه های درمان به این پول نیازمند است و می گوید ممکن است عمرش به دیدن این مبلغ قد ندهد. اگرچه بانک می گوید که در تلاش است تا این مشکل را رفع کند اما زمان دقیق آن معلوم نیست.