شهروند : نمایندگان محافظه کار مجلس عوام یک روز پس از آنکه بیل مورونو، وزیر دارایی دولت فدرال گزارش پائیزی و به روز شده خود را درباره وضعیت اقتصادی و امور مالی کشور به مجلس اعلام کرد، به مبلغ ۶۰۰ میلیون دلاری که قرار است دولت در پنج سال آینده به عنوان کمک مالی به رسانه های مستقل بدهد، اعتراض کردند.

 

این نمایندگان این مبلغ را رشوه ای توصیف کردند که ترودو قصد دارد در اختیار رسانه ها قرار دهد تا  درانتخابات آینده که نزدیک است، آنها به نفع او بنویسند و به انتخاب مجدد لیبرال ها کمک کنند.

بر حسب توضیح مورونو، این کمک مالی قرار است به رسانه ها کمک کند که محتوی خود را غنا ببخشند و به رسانه های عام المنفعه و همینطور رسانه های دیجیتالی داده خواهد شد.

در این پیوند پیتر کنت، نماینده پیشین محافظه کار می گوید این کمک مالی باعث می شود که رسانه ها استقلال خود را از دست بدهند و به خاطر کمک دریافتی نظرات واقعی خود را منتشر نکنند. پیتر کنت خود روزنامه نگار است.

لیبرال ها اما می گویند روزنامه نگاران کانادایی می توانند و قادرند با حفظ حیثیت و اصول اخلاقی روزنامه نگاری و استانداردهای حرفه ای،  کار خود را انجام دهند. مورونو و دیگر نمایندگان لیبرال مجلس در پاسخ به این اتهام محافظه کاران همچنین گفته اند یک کمیسیون مستقل قرار است در مورد پرداخت این کمک مالی به رسانه ها تصمیم بگیرد.