شهروند- بر اساس اعلام غیر رسمی وزیر آموزش، کالج ها و دانشگاه ها، شهریه ی کالج و دانشگاه استان انتاریو برای دانشجویان کانادایی و برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به میزان ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت. این میزان کاهش تا آخر سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ثابت خواهد بود و تغییری در آن داده نخواهد شد.

این خبر در اواخر این هفته  و با ذکر جزییات اعلام خواهد شد. البته این کاهش شهریه تنها برای دانشجویان کانادایی است و شامل حال دانشجویان بین المللی نخواهد شد. 

همچنین دولت محافظه کار انتاریو در تلاش است تا برنامه ی تحصیل مجانی برای دانشجویان کم درآمد کانادایی را لغو کرده و آن را به حالت قبلی در بیاورد. بنا به گفته ی وزیرآموزش، کالج ها و دانشگاه ها، این برنامه که در اواخر دوران نخست وزیری خانم کاتلین وین به اجرا در آمد هزینه ی زیادی را به گردن دولت انتاریو گذاشته است و تغییری در میزان افرادی که وارد تحصیلات آکادمیک می شوند نداده است. کاهش شهریه همچنین در مورد رشته هایی نظیر MBA اجرا نمی شود. هنوز مشخص نیست که این میزان کاهش شهریه و تغییرات در سیستم وام های کمکی نظیر “اوسپ” چه تاثیری بر زندگی دانشجویان در انتاریو خواهد داشت.