شهروند- بنیانگذاران اینستاگرام به نام های کوین سیستروم (Kevin Systrom) مدیر عامل و مایک کریگر (Mike Krieger) مدیر ارشد فناوری، بدون هیچ توضیح دقیقی از سمت های خود استعفا می دهند و کمپانی را ترک می کنند. کوین سیستروم دوشنبه شب اعلام کرد که به همراه کریگر طی یکی دوهفته ی آینده از کار کناره گیری می کند تا به دنبال خلاقیت و کنجکاوی برود. کوین می گوید که از هشت سال گذشته که شش سال آن با همکاری با فیسبوک بوده، بسیار خوشحال است.

 

آنها کار خود را تنها با ۱۳ نفر شروع کردند و هم اکنون هزاران کارمند در دفاتر مختلف در جهان دارند. کوین می گوید که هم اکنون زمان آن رسیده است تا مدتی از کار کناره گیری کرده و به دنبال تجربه های جدید بروند و فصل جدیدی در زندگی شان را آغازکنند.

کوین و مایک اعلام کرده اند که به جای مدیریت اینستاگرام می خواهند برای مدتی استفاده کننده باشند و از این طریق جهان را از دریچه ی چشم مشتری بهتر ببینند.

فیسبوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. در آن زمان اینستاگرام مانند امروز در امر تبلیغات فعال نبود و کاربران بسیار کمتری داشت. شاید یکی از دلایل موفقیت اخیر اینستاگرام آمیختن با فیسبوک و استفاده از شیوه و شبکه ی تبلیغات آن باشد.