بیش از ۹۰ درصد شورا متشکل از روسای شرکت‌های بزرگ است

 شهروندـ آرش عزیزی: برد دوگوئید، وزیر توسعه اقتصادی دولت لیبرال، با اعلام افتتاح «شورای شغل و رفاه» گفت امیدوار است شغل‌های از دست رفته در انتاریو از نو ساخته شوند.

وزیر لیبرال جمعه‌ی هفته‌ی گذشته اعضای این شورای ۱۳ نفره که وظیفه‌ی آن مشورت دادن به دولت در مورد شغل‌سازی می‌باشد معرفی کرد. دوگوئید گفت گورد نیکسون، مدیر اجرایی بانک آر بی سی، رئیس این شورا خواهد بود.

در همان روز تشکیل این شورا، اداره آمار کانادا اعلام کرد انتاریو تنها در ماه گذشته ۱۸۷۰۰ شغل از دست داده است. دوگوئید اعتراف کرد از این خبر «مایوس» شده و متوجه نیاز به عمل هست. و امیدوار است بخش خصوصی بتواند کمک کند.

این شورا قرار است در فصل پاییز نشستی در مورد بازدهی اقتصاد برگزار کند.

از دیگر اعضای شاخص آن می‌توان به اسامی زیر اشاره کرد: کوین لینچ، نایب‌رئیس گروه مالی بی ام او (بانک مونترال)؛ مایکل مک‌کین، رئیس و مدیرعامل میپل لیف فودز؛ مایک لازاریدیس، بنیانگذار «ریسرچ این موشن» (سازنده‌ی بلک‌بری)؛ بانی بروکز، رئیس شرکت هادسنز بی و شماری دیگر از روسای شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ.

تنها نماینده‌ی متفاوت حاضر در شورا،‌جیم استانفورد، اقتصاددان اتحادیه کارگران خودروسازی کانادا، است که گرایش چپ و سوسیالیستی دارد.

دوگوئید اما گفت اعضای این شورا «درخشان‌ترین و بهترین مغزهای جامعه‌ی شرکت‌های ما هستند.»

مایکل پرو، وزیر سایه‌ی دارایی ان دی پی، اما با اشاره به این‌که «۱۲ نفر از ۱۳ نفر مدیر عامل‌های شرکت‌های بزرگ انتاریو هستند» افزود: «در این‌جا کسی نیست که نماینده‌ی بیکاران باشد. کسی نیست که نماینده‌ی سازمان‌های غیردولتی باشد. کسی نیست که نماینده‌ی مردم عادی و انتظارات‌شان باشد.»

مانتی مک‌نافتون، نماینده‌ی محافظه‌کار و وزیر سایه‌ی توسعه اقتصادی برای حزبش، گفت دولت دارد مسئولیت خود برای تصمیم‌گیری را زیر پا می‌گذارد و این‌را جای تاسف دانست.