شهروند- جیا ترن ۶۲ سال دارد و در دان تاون شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا زندگی می کند. ترن شاید به ظاهر یک زن معمولی باشد با خنده ای همیشگی که غریبه ها می گویند زیبا نیست، زیرا هنگامی که دهانش را به خنده می گشاید دندان های بهم ریخته و نامرتبش بیرون می زند، اما جیا ترن اصلا معمولی نیست و اصلا مانند یک انسان معمولی زندگی نمی کند و به عقیده ی برخی که او از نزدیک می شناسند یکی از زیباترین زنان این جهان است.

 

جیا نزدیک به دو دهه است که هر روز در مناطق اطراف خانه اش به دنبال باطری های خالی است، آنها را جمع آوری می کند، سوار بر اتوبوس به مرکزی که بطری های خالی را جمع می کند می رود، این بطری ها را در ازای دریافت مبلغی پول تحویل می دهد و سپس به بنیاد سرطان بریتیش کلمبیا رفته و پول حاصل از این تلاش را به این بنیاد هدیه می کند.

بنیاد سرطان بریتیش کلمبیا اعلام کرده است که جیا ترن در طی این ۲۰ سال رقمی معادل ۱۵۰۰۰ دلار به این بنیاد اهدا کرده است. جیا می گوید گاهی فرزندانش از او می خواهند به دلیل سرمای هوا در خانه بماند، اما او به خودش وعده داده است که هر روز به دنبال بطری های خالی شهر برود و هر روز سهمی در کمک به بیماران سرطانی داشته باشد.