شهروند: روز جمعه هفته گذشته جاستین ترودو، نخست وزیر دولت فدرال در ویندزور انتاریو حضور یافت. ترودو در یک سخنرانی خطاب به مقامات و مسئولان امور هر دو سوی مرز، خرسندی خود را از اینکه کارهای ساختمانی پل بسیار مهم ارتباطی «گلدی هاو» که روی رودخانه دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا بنا می شود و دو شهر ویندزور و دیترویت را به هم وصل می کند، ابراز کرد و افزود حالا که بر سر مبانی اصلی قرارداد تجارت آزاد بین آمریکا، کانادا و مکزیک توافق شده و می رود که این قرارداد مهم شکل نهایی و قانونی به خود بگیرد، ادامه سازندگی پل گلدی هاو بسیار مهم است و اظهار امیدواری کرد که این پل که از مهمترین پل هایی از این دست در جهان و همینطور در کانادا و آمریکاست، باعث آسان تر شدن نقل و انتقال داد و ستدهای تجاری دو کشور همسایه شود.

پیشنهاد ساختن این پل به دلیل مشکلات عبور و مرور از روی پل آمباسادور و محدویت ظرفیت آن،  نخستین بار قبل از سال ۲۰۱۲ مطرح شد. در آن دوره در نهایت موضوع سرمایه گذاری برای ساختن پل که سبب اختلاف نظرهای عمدهای بین مقامات آمریکایی و کانادایی شده بود با تصمیم دولت محافظه کار کانادا حل شد.

پس از اینکه استفن هارپر قبول کرد که مخارج احداث پل گلدی هاو به عنوان یک شرکت دولتی کانادا هزینه شود، پروسه ساختن پل شروع شد. از آن زمان تاکنون به دلایل مختلف در ساختن پل وقفه افتاده است از جمله در بیش از یک سال گذشته که هنوز موضوع «نفتا» بلاتکیف مانده بود، اما از  چندی پیش که توافقات بر سر این قرارداد صورت گرفت، ساختن این پل به شکلی همه جانبه شروع شده است.

این پل که دو کیلومتر و نیم طول دارد و مستقیما ویندزور انتاریو را به دیترویت در ایالت میشیگان متصل می کند، در حال حاضر ۲۵۰۰ شغل ایجاد کرده و پس از اتمام هم اشتغال زا خواهد بود.

بر اساس برآوردی، پل ظرفیت عبور و مرور هفت هزار خودرو را در یک شبانه روز دارد. هزینه احداث پل ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده و قرار است در سال ۲۰۲۴ آماده بهره برداری شود. این پل به نام « گلدی هاو» بازیکن افسانه ای هاکی کانادا نامگذاری شده است. گلدی هاو در دوران زندگی حرفه ای خود مدتی هم برای تیم هاکی «رد وینگ» دیترویت بازی می کرده است. گلدی هاو در ماه ژوئن ۲۰۱۶ در سن ۸۸ سالگی درگذشت.