tiff

شهروند علی شریفیان: ساعت ده بامداد روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری که در سالن بل لایت باکس در مرکز شهر تورنتو برگزار شد، پیرز هندلینگ، مدیرعامل جشنواره بین المللی تورنتو و کامرون بیلی، مدیر هنری این جشنواره به اتفاق برنامه های امسال این جشنواره را اعلام کردند.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو یکی از بزرگترین و مهم ترین جشنواره سینمایی کانادا، آمریکای شمالی و جهان بشمار می رود. به گفته مدیران این جشنواره امسال ۴۶ فیلم با برگزاری مراسم ویژه (گالا) به نمایش در می آیند و ۳۷ فیلم هم اولین نمایش جهانی شان را در جشنواره خواهند داشت.

در این کنفرانس که شبکه سی بی سی آنرا روی سایت خود به صورت مستقیم پادکست کرد اعلام شد که امسال جشنواره میهماندار بازیگران و کارگردانان مشهور و صاحب نامی از کشورهایی چون فرانسه، آلمان، چین، بریتانیا و آمریکا خواهد بود و مانند هرسال علاقمندان می توانند شماری قابل توجه از ستارگان سینمای جهان را روی فرش قرمز جشنواره ببینند.

مراسم پایانی جشنواره با نمایش فیلم «یک آشوب کوچک» به کارگردانی آلن ریکمان و با بازی کیت وینسلت، هنرپیشه انگلیسی برگزار خواهد شد.

سال گذشته ۴۳۲ هزار نفر فیلم های این جشنواره را به تماشا نشستند. این جشنواره غیر رقابتی است اما فیلمی که به انتخاب مردم برگزیده می شود به عنوان بهترین فیلم جشنواره معرفی می گردد و معمولا این گزینه از گزینه های جوایز اسکار هم خواهد بود. سال گذشته فیلم«۱۲ سال بردگی» فیلم برگزیده مردم بود که جوایزی هم در اسکار به دست آورد. مدیران جشنواره از بل، بانک رویال، دولت فدرال، دولت انتاریو، شهرداری تورنتو و دیگر حامیان این جشنواره تشکر کردند و وعده دادند که در این دوره هم علاقمندان به سینما شاهد فیلم های کم نظیری خواهند بود. جشنواره این دوره از چهارم تا چهاردهم سپتامبر برگزار می شود.